یزد- بخشدار بخش مرکزی یزد بر لزوم همکاری همه نهادهای شهری با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برای ترویج کتابخوانی تأکید کرد.

لزوم همکاری نهادهای شهری با کتابخانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، بخشدار بخش مرکزی یزد نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یک نیاز ضروری برای جامعه دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه در جهل و نادانی افراد و دوری از کتاب و مطالعه دارد.

جواد برزگر  همچنین با تأکید بر نقش نهادهای شهری از جمله بخشداری و شهرداری‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: همه دستگاه‌های شهرستان و در رأس آنها اداره کتابخانه‌های عمومی، باید با برنامه‌های فرهنگی پربار و مفید مردم را به مطالعه ترغیب کنند و در این مسیر همه نهادهای شهری باید یاری‌گرکتابخانه‌های عمومی باشند.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی یزد نیز با تشکر از اعضای انجمن و مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا،  گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهر و روند مصوبات پیشین انجمن ارائه کرد.

وی با بیان این‌که بیشتر مصوبات جلسات انجمن در سال ۹۶ اجرایی شده است، گفت: این امر با یاری و همدلی همه اعضای حقیقی و حقوقی انجمن محقق شده است که جای تشکر دارد.

محمد مرزبان، شهردار حمیدیا نیز در سخنانی ابراز داشت: مجموعه شورای شهر و شهرداری حمیدیا مانند گذشته همیار و پشتیبان انجمن کتابخانه‌های شهرحمیدیا هستند و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در منطقه از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر است. 

در ادامه جلسه جمعی از اعضای انجمن نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های شهر حمیدیا در سال ۹۷ ارائه و بر لزوم کیفی‌تر شدن این برنامه‌ها تأکید کردند.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا با چند مصوبه به کار خود پایان داد.

اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای خرید کتاب از نمایشگاه کتاب در اسفند ۹۷، برنامه‌ریزی برای مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی توسط آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد، آغاز فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی در کتابخانه‌های شهر حمیدیا و واریز کامل سهم نیم‌درصد شهرداری حمیدیا در سال ۹۶ به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، این جلسه با حضور بخشدار مرکزی یزد، شهردار و رئیس شورای شهر حمیدیا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و جمعی از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در محل کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) شهر حمیدیا برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.