شرکت نیلسن انگلیس نتایج نظرسنجی جالب خود از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرد.

چند درصد روس‌ها از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در این کشور مطلع هستند؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سرویس رسانه‌ای سایت شرکت نیلسن، شرکت‌کنندگان در نظرسنجی جام جهانی 2018 فوتبال افراد 11 تا 69 ساله بودند و  96 درصد ساکنان روسیه از برگزاری این رقابت‌ها در کشورشان مطلع هستند. علاقمندی به تماشای جام جهانی 2018 روسیه حتی در کشورهایی که تیم‌های ملی به این رقابت‌ها صعود نکردند بسیار زیاد است که تمایل 72 درصدی را نشان می‌دهد. آگاهی و علاقمندی به جام جهانی 2018 روسیه در سطح جهانی نیز به ترتیب 90 و 72 درصد هستند.

همچنین 94 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در روسیه و جهان برای تماشای دیدارهای جام جهانی 2018 فوتبال برنامه‌ریزی می‌کنند. 73 درصد روس‌ها قصد تماشای بازی‌ها در خانه را دارند و این آمار در سطح جهانی 71 درصد است. 24 درصد ساکنان روسیه در کافه‌ها و مراکز تجاری شاهد رقابت‌ها خواهند بود و در سطح جهانی نتیجه این نظرسنجی 29 درصد است. 21 درصد روس‌ها نیز تصمیم به تماشای دیدارهای جام جهانی 2018 در جشنواره‌های مختلف را دارند که آمار جهانی آن 22 درصد است. همچنین 9 درصد مردم روسیه دیدارهای این رقابت‌ها از محل کارشان نظاره‌گر خواهند بود و در سطح جهانی نیز این آمار 12 درصد است.

در بخش دیگری از نتایج نظرسنجی سایت شرکت نیلسن آمده است: دو سوم روس‌ها (67 درصد) معتقد است هستند میزبانی از جام جهانی 2018 فوتبال تاثیر مثبت طولانی‌مدت بر این کشور خواهد داشت. 70 درصد آنها نیز اعلام کرد که شهرت و آگاهی از روسیه در سطح جهانی پس از برگزاری این رقابت‌ها بهبود خواهد یافت.

این نظرسنجی طبق روش بررسی آنلاین در 24 کشور جهان بر اساس سن و جنسیت برگزار شد. مجموع‌ نمونه‌های نظرسنجی 30 هزار عدد بودند که 3 هزار و 500 روس نیز در آن شرکت کردند. حداقل 100 ساکن 11 شهر میزبان جام جهانی 2018 روسیه نیز از جمله شرکت‌کنندگان این نظرسنجی بودند.

روسیه برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی فوتبال میزبانی این رقابت‌ها را در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه سال جاری بر عهده خواهد داشت. ایران در گروه B این رقابت‌ها با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.