قدس آنلاین:با حضور سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برگزار شد.

سرمایه گذاری در ۱۱۱ پروژه اقتصادی خراسان رضوی  محقق شد

به گزارش قدس آنلاین؛ علی رسولیان در این جلسه با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر پروژه ها و تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به استان، افزود: در جریان این سفر، اقدامات ارزشمندی همچون افتتاح واحد گندله سازی با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان، بهره برداری از کارخانه آهن اسفنجی، اعلام آمادگی شرکت های سرمایه گذار و توانمند ملی در ۱۱۱ پروژه اقتصادی استان با حجم سرمایه گذاری ۵۹۱۰۴ میلیارد ریال و ۱۴۳۵ میلیون یورو محقق شد.
وی گفت: از این ۱۱۱ پروژه اقتصادی ۲۱ پروژه در حوزه زیر بنایی، ۲۴ پروژه صنعتی،   ۳ پروژه معدنی، ۶ پروژه کشاورزی،   ۳ پروژه خدمات، ۴ پروژه گردشگری و ۵ پروژه در سایر حوزه های اقتصادی بوده است.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار داشت:  در این سفر سه تفاهم نامه همکاری بین استانداری با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بانک ملی  و بانک پارسیان نیز منعقد شد که در حوزه کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با هدف ۱۵ هزار اشتغال و ارائه صد میلیارد تومان تسهیلات مدنظر است. در حوزه بانکی با بانک ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۵۰ پروژه اقتصادی اولویت دار استان و بانک پارسیان نیز ۱۱۴۰ میلیون یورو و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش فولاد ی خواهد بود.
به گزارش استانداری خراسان رضوی،رسولیان ادامه داد: تاکنون کلیات طرح ها و پروژه ها مطرح و مصوب شده است و می بایست دستگاههای اجرایی به کمک بخش خصوصی پیگیری مستمر برای تحقق مصوبات سفر را صورت بخشند. رسولیان افزود: این تفاهم نامه‌ها و مصوبات فرصت ارزشمندی برای طرح های ایجادی و تکمیل طرح های با پیشرفت است.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مطالعات اولیه و تکمیلی را برای پروژه های ایجادی پیشنهادی استان با مشارکت دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری تهیه نمایند و همچنین سایر پروژه های مصوب را در مذاکره مستقیم با سرمایه گذاران پیگیری کنند.
در انتهای جلسه مقرر شد تا تمامی پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری در قالب جدول زمانبندی شده تا مرحله نهایی کنترل شود و در خصوص پروژه هایی که نیازمند اخذ مجوز از سطح ملی را دارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.