قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار السابقون خواهر قزوین گفت: بانوان قزوینی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشته‌اند.

بانوان قزوینی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشته‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار السابقون خواهر قزوین با اشاره به نقش مؤثر بانوان در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: بانوان قزوینی پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن نقش مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشته‌اند و امروز نیز شاهد نقش مؤثر آنها در جامعه هستیم.

وی به نقش مؤثر بانوان در طول تاریخ اشاره کرد و ادامه داد: بانوان همواره در کنار پیامبران و امامان نقش مؤثری در پیشبرد اهداف دین داشته‌اند و حضرت حوا، حضرت مریم (س)، حضرت خدیجه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه‌های والای بانوانی هستند که در مسیر تعالی دین حرکت کردند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه خدمات بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس خدمات بی بدیلی بود، اذعان کرد: در دفاع مقدس همه شاهد بودیم که مادران فداکار و ایثارگر از حضور فرزندانشان در جبهه‌ها استقبال می‌کردند و اگر این رشادت‌ها نبود پیروزی ما محقق نمی‌شد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه بانوان حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند، افزود: حضرت زینب (س) پس از شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با قدرت از دین حمایت و پشتیبانی کرد و بانوان ما نیز امروز باید در عرصه‌های مختلف این نقش حمایتی را از دین داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیروزی در هر کاری نیازمند وحدت و انسجام است، خاطرنشان کرد: خداوند انسان را به کار جمعی دعوت کرده است و موفقیت در کار جمعی نیز نیازمند بهره‌مندی از تقوا و تسلیم است که همان درک صحیح و اقدام بجا است.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: لازم است شناخت اهداف اساسی دین و اقدامات جمعی برای دست‌یابی به اهداف، با جدیت دنبال شود و می‌باید با تشکیل شوراهای اندیشه ورز مسیر روشن و چشم‌اندازهای درست تعریف کنیم.

آیت الله عابدینی هماهنگی با دغدغه‌ها و منویات رهبری را ضروری دانست و تأکید کرد: توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف گره‌گشای مشکلات کشور است و این امر می‌باید در این محفل مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین حرکت در مسیر کاهش معضلات اجتماعی را دارای اولویت دانست و اظهار کرد: بانوان با برنامه‌ریزی جدی می‌توانند به گونه‌ای کارها را پیش ببرند که هر روز شاهد کاهش معضلات اجتماعی در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.