قدس انلاین : مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: گردوغبار مشهد منشأ خارجی دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها در روزهای آینده ادامه دارد.

گردوغبار مشهد منشأ خارجی دارد/ ادامه آلودگی هوا تا پنج‌شنبه
به گزارش قدس آنلاین ،حمید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به آلودگی شدید هوا در مشهد و قرارگیری شاخص آلودگی هوا در وضعیت بسیار ناسالم، اظهار کرد: آلودگی هوای این روزهای مشهد به دلیل پدیده گردوغبار  است و منشأ آن شهرهای قره‌قوم قسمت‌های شرقی پایین‌تر از هرات است و آلاینده‌ها از نوع ذرات معلق است که ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی فردا و پس فردا هم آلودگی هوا ادامه دارد و وضعیت هوا به این صورت باشد.  
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم مردم هم‌کاری کنند تا آسیب کم‌تری ببینند. افراد حساس و بیماران قلبی و عروقی و تنفسی و کودکان و بانوان باردار از ورورد به مرکز شهر خودداری کنند و در صورت خروج از منزل از فیلترهای مناسبی استفاده کنند. مردم کم‌تر از خودروهای خود استفاده کنند و آن‌هایی که نقص فنی دارد از خودروهای خود استفاده نکنند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین از راهنمایی‌ورانندگی درخواست کردیم که اتومبیل‌هایی که نقص فنی و معاینه فنی ندارند تقاضا داریم فعالیت‌های خود را حداقل برسانند و واحدهای شن و ماسه  شمال شرقی و شرقی مشهد تقاضا داریم فعالیت‌های خود را تعلیق کنند و همه هم‌کاری کنند تا از این آلودگی هوا عبور کنیم. 
صالحی اضافه کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوا به‌زودی تشکیل شده و مصوبات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.