قدس انلاین : فرماندارتربت جام گفت:تربت جام سرزمین فرهنگ، ادب و هنراست هنرمندان این خطه هنرخیر در کشور و جهان درخشیده است و از قابلیت‌های بسیار بالایی در همه عرصه‌های هنری برخورداراست.

هنرمندان تربت جامی قابلیت‌های بسیار بالایی در همه عرصه‌های هنری دارند
مرتضی حمیدی در مراسم معارفه رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام افزود: زندگی ما همراه با هنر است و هنرآزاد و هنرمندآزادگی دارد و هنر استحکاک روح با فضای اطراف است وهنر از جایگاه و اهمیت بالایی برخورداراست.

وی گفت:در خدمت به مردم آنچه مهم است که عاقبت‌ها چگونه رقم بخورد و با وجدانی آسوده باشیم.

 قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم  با قدردانی از تلاش‌های رئیس اسبقارشاد تربت جام گفت: هنرمندان. فرهیختگان و شخصیت‌های برجسته تربت جام در عرصه‌های فرهنگ و هنر بسیار پرافتخار در سطح ملی و بین المللی درخشیده اند که روشنگر مفهوم جایگاه این شهرستان در عرصه فرهنگ و هنر است.

نبی زاده افزود: اگردرسطح کشور خواسته باشیم در حوزه هنر و نغمه‌های ماندگار موسیقی ملی که ریشه دار باشد نام ببریم اسامی چندین نفر از هنرمندان تربت جامی می‌درخشد.

وی گفت: هنرمندان تربت جام حامل فرهنگ عظیمی هستند که بی شک از ریشه‌های بس عظیم در فرهنگ، آداب وتاریخ ملت دارد.

قایم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بستر فرهنگی و تاریخی یک کشور نقطه قوت آن فرهنگ، هنر و اندیشه ورزی هنرمندان و فرهیختگان کشور است که ما با ثروت انبوهی از این ظرفیت‌ها ایستاده ایم که اعتقاد و توجه و واگذاری آن به فرهیختگان مسیر را هموارتر و رسیدن به اهداف را یاری خواهد کرد.

نبی زاده به جمعیت ۳۰۰هزارنفری تربت جام و کمبود مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود:براساس جمعیت این شهرستان مطمئنا باید ۳۰ آموزشگاه داشته باشد تابا نظارت و استاندارد سازی فعالیت‌های آموزشی فرهنگی و هنری بستری برای آشنایی جوانان فراهم گردد.

وی بااشاره به وضعیت سینمادر تربت جام گفت:در حوزه سینما جمعیت تربت جام روند یک سینمای مطلوب را می‌تواند اقتصادی کند و امروز فیلم‌های سینمادر جریان اقتصادی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان در ۶۰ روز فروش داشتندو الان سینماو تئاتر وارد چرخه اقتصاد شده است.

در ادامه این مراسم  حسین حیدر بیگی به عنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام معرفی و از خدمات سه ونیم ساله نعمت الله فیاض تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.