قدس انلاین : نمایشگاه " از غدیر تا قدر" در منطقه ثامن با روایتگری وقایع تاریخی عصر زندگانی امام علی (ع) با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و نمایشی گشایش یافت.

آغاز به کار نمایشگاه " از غدیر تا قدر" در منطقه ثامن مشهد
 سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن در این مراسم با تاکید براینکه ماندگاری و بازگشت جمعیت ساکنان منطقه و زیباسازی فضای بصری بافت پیرامون حرم مطهر، دو اصل مهم ما در شهرداری منطقه ثامن هستند، گفت: در منطقه ثامن باید سیاست‌های کاری به گونه‌ای اعمال شود که علاوه بر ارائه خدمات و احقاق حقوق شهروندان، به ماندگاری ساکنان منطقه و حتی بازگشت جمعیتی که به حسب اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی از منطقه رفته اند منتهی شود.

وی افزود: در این راستا و در مدت کوتاه، علاوه بر اجرای پروژه‌هایی در راستای افزایش فضای سبز و امکانات رفاهی منطقه، برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل اجرای نقاشی‌های دیواری در سطح گسترده به منظور تلطیف فضای بصری شهری و نیز برنامه‌های مناسبتی به ویژه در ایام اعیاد ملی و مذهبی و همچنین نمایشگاه‌های اینچنینی را در دستورکارقرارداده ایم.

شهردارمنطقه ثامن گفت : در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 4 هزار مترمربع و با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن دایر شده، سعی شده تا با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و جلوه‌های صوتی و تصویری، گوشه‌ای از وقایع تاریخی و سیره زندگانی حضرت علی (علیه السلام) به سمع و نظر بازدیدکنندگان برسد.

نعمتی افزود: روایتگری وقایع تاریخی عصر زندگانی امام علی (ع) با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و نمایشی از قبیل: نمایش واقعه غدیرخم، لیله المبیت، شهادت حضرت زهرا (س)، شهادت امام علی (ع) در مسجد کوفه و نیز برپایی ماکت حرم مطهرامام علی (ع)، غرفه کودک، پاسخگویی به مسائل دینی و مشاوره، ایستگاه چای صلواتی و پذیرایی از بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه فرهنگی است.

گفتنی است این نمایشگاه که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن و با مشارکت شورای اجتماعی محله عیدگاه و هیئت امناء مسجد و حسینیه گدای علی (ع) و در مجاورت این مسجد در ابتدای بلوار شهدای حج واقع شده است، در شب‌های ماه مبارک رمضان در ساعات افطار تا سحر از 6 لغایت 24 خرداد ماه پذیرای مشتاقان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.