قدس آنلاین: ناصر یمنین مردوخی پیشکسوت عرصه خبر و رسانه و خبرنگاری که ۶۵ سال صدای مردم بود و خود را وقف مطالبات آنها کرد، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری دعوت حق را لبیک گفت و صبح امروز از میان ما رفت.

جای خالی پیشکسوت و آزاد مرد عرصه خبر

ناصر یمین مردوخی فعالیت خبری خود را از دهه ۳۰ آغاز کرد و در جریان کودتای سال ۱۳۳۲ علیه دولت قانونی مصدق که با حمایت استعمارگر پیر انگلیس و همکاری دولت وقت آمریکا انجام شد، بازداشت و به زندان رفت. او بارها در طول مبارزات مردمی برای پیروزی انقلاب و در جریان فعالیت‌های خرابکارانه برخی از جریان‌های سیاسی در سال‌های اول انقلاب در قلب حوادث جان خود را به مخاطره انداخت تا رسالت مطبوعاتی خود را انجام دهد. مردوخی خبرنگاری متعهد، مردمی، حق طلب و آزاده بود که در هیچ دوران و دولتی تن به روابط و دوستی‌ها و جناح بندی‌ها نداد و همواره زبان نقد منصفانه و پیگیر مطالبان مردم بود.  

سال گذشته در جریان سوء استفاده برخی از گروه‌های خاص از اعتراضات سپرده‌گذاران مؤسسات ملی و اعتباری غیر مجاز در نمایشگاه مطبوعات، هنگامی که او در مقابل شعارهای ساختار شکنانه و تحریک آمیز عناصری خاص ایستاد و با آنها به محاجه پرداخت مورد هجوم آنها قرار گرفت و از ناحیه سر و کتف دچار آسیب دیدگی شد.

مردوخی تا آخرین روزهای عمر خود با وجود بیماری شدید عرصه خبر را رها نکرد و با وجود سابقه طولانی و جایگاه ویژه خود در عرصه رسانه‌ای کشور، بدون کمترین کبر و غرور در کسوت یک خبرنگار به فعالیت رسانه‌ای خود ادامه داد.

جای خالی او امروز در نشست خبری سخنگوی دولت و دسته گل سفیدی که بر صندلی همیشگی او قرار گرفته بود نماید اندوه و سوگواری جامعه مطبوعاتی کشور بود.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در وصف او گفت: مرحوم مردوخی به حق تا آخرین نفس رسالت فرهنگی رسانه‌ای خود را انجام داد.

روحش شاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.