همدان- مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان اظهار کرد: در همدان دو مدرسه در سطح ۲ (مقطع کارشناسی) و سطح ۳ (مقطع کارشناسی ارشد) کلاس برگزار می کند که یک هزار و نفر طلبه خواهر دردو سطح تحصیل می کنند.

تحصیل یک هزار و طلبه خواهر در استان همدان
به گزارش قدس آنلاین حجت الا سلام سید محمد حسن فاضلیان با اشاره به اینکه ۱۰ مدرسه در سطح دو و یک مرکز در سطح ۳ فعالیت دارد، گفت: در سطح سه در چهار رشته فقه و اصول، کلام، تفسیر و اخلاق دانشجو تحصیل می‌کند.
مدیرحوزه علمیه خواهران استان همدانب یان کرد:از سال ۸۸ راه‌اندازی و فعالیت را خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مدیریت حوزه علمیه به شکل منطقه‌ای بود که در تصمیمات کشوری قرار بر آن شد که به شکل استانی مدیریت شود، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری «حوزه علمیه خواهران پدیده عظیم و مبارکی است» زیرا قبل از انقلاب فعالیتی با این حجم و گستردگی نداشتیم.
*فعالیت حوزه علمیه بنت‌الهدی در سطح بین‌المللی
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه حوزه علمیه برادران قدمت هزار ساله دارد و سابقه آن دیرینه است، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران در کشور یک مرکز مدیریت دارد و به فضل الهی مرکز بنت‌الهدی در سطح بین‌الملل فعال است.
وی با بیان اینکه در بخش برادران طلاب در سراسر دنیا می‌توانند در مرکز جامعة‎المصطفی تحصیل کنند، گفت: در بخش خواهران این امکان در مرکز بنت‌الهدی انجام می‌گیرد.
فاضلیان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در سراسر استان در ۱۱ مرکز فعالیت دارد، افزود: مراکز در اسدآباد، بهار، سامن، تویسرکان، فامنین، قروه درجزین، کبودراهنگ، ملایر، نهاوند و همدان فعال هستند.
*یک هزار و ۲۷۲ دانش‌آموخته در حوزه علمیه خواهران همدان
وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی تاکنون یک‌هزار و ۲۷۲ نفر دانش‌آموخته داشتیم که در دو سطح فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: تعداد ۸۱۲ نفر مبلغه در مراکز  فعالیت دارند.
فاضلیان با اشاره به اینکه ۱۱۲ نفر کارمند، ۱۶۰ نفر استاد در مدارس حضور دارند، گفت: به دنبال آن هستیم که سطح چهار را با توجه به ظرفیت‌های بالای استان راه‌اندازی کنیم چرا که بنیه علمی اساتید در همدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه مرکز خواهران در همدان به زودی در میدان عاشورا با ۶ هزار هکتار زمین در دو ساختمان احداث و به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز امکان فعالیت در سطح ۴ در این مرکز وجود دارد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه اهمیت ماه مبارک رمضان به دلیل نزول قرآن است، بیان کرد: بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه در بخش خواهران در سراسر کشور فعالیت دارند.
وی اشاره‌ای به اجرای طرح نهضت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران (هر مبلغ روزانه یک جلسه قرآنی) به عضویت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در شورای در سراسر کشور کرد و گفت: طرح «نهضت حفظ جزء ۳۰» برای سال ۹۷ برنامه‌ریزی شده تا حوزه‌های علمیه خواهران سهم خود را در تحقق شعار ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم دنبال کنند.
فاضلیان با بیان اینکه تعداد ۱۲۰ مبلغه در ماه مبارک رمضان به عنوان سخنران در پایگاه‌های مذهبی، مساجد و هیات‌های مذهبی اعزام می‌شوند، یادآور شد: ۸۶ نفر مبلغه پاسخگوی مسائل شرعی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به طرح ضیافت افطاری کرد و گفت: در این طرح حداقل یک سفره افطاری  در ماه مبارک رمضان برپا می‌شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه در ۱۱ مرکز یک مرکز مشاوره و مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی  وجود دارد، عنوان کرد: ۸۵ جلسه نشست‌های اخلاقی با حضور اساتید برجسته در ماه مبارک برگزار می‌شود.
*برگزاری دوره تخصصی شیعه‌شناسی در مراکز فدک و الزهرا همدان
وی اشاره‌ای به دوره تخصصی شیعه‌شناسی در مراکز فدک و الزهرا برگزار می‌شود، افزود: چهار نمایشگاه قرآنی در مدرسه قروه در جزین، فامنین، ملایر و الزهرای همدان برپا می‌شود.
فاضلیان اشاره‌ای به راهپیمایی روز قدس کرد و گفت: این روز فرصتی برای همدردی با ملت مسلمان و رنج‌کشیده فلسطین و اعلام نفرت نسبت به رفتارهای بی‌رح
مانه رژیم صهیونیستی به عنوان عامل بسیاری از مشکلات در جهان اسلام است.
وی بیان کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و کشتار مردم فلسطین به ویژه کودکان بی‌گناه، حساسیت برگزاری باشکوه راهپیمایی را بیشتر کرده و حضور مردم، اعلام نفرت از اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی، آمریکای جهان‌خوار و استکبار جهانی است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه این مراسم جمعه ۱۸ خرداد ساعت ۱۱ از میدان حضرت امام خمینی(ره) آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: سردار سالار آبنوش از فرماندهان دوران دفاع مقدس سخنران مراسم خواهد بود.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.