ظاهرا  با جدی شدن موضوع خداحافظی کارلوس از جمع کادر فنی تیم ملی، سناریوی جانشینی علی دایی به جای مرد پرتغالی در حال نوشته شدن است.

سایه دایی بر نیمکت تیم ملی پر رنگ تر شد

قدس آنلاین- وقتی سی و یکم اردیبهشت ماه کارلوس کی‌روش در یک اقدام غیر منتظره نام علی دایی را از پشت تریبون صدا زد و از مدیران فدراسیون فوتبال خواست کاپیتان سابق تیم ملی را به عنوان سفیر بین المللی فوتبال ایران معرفی کنند، خیلی‌ها این اتفاق را به عنوان یک قدردانی ساده پنداشتند و مدعی شدند کی‌روش به پاس حمایت‌های ماه های اخیر سرمربی تیم فوتبال سایپا از سیاست‌های وی او را به این ترتیب مورد تقدیر قرار داد. حالا ظاهرا  با جدی شدن موضوع خداحافظی کارلوس از جمع کادر فنی تیم ملی، سناریوی جانشینی علی دایی به جای مرد پرتغالی در حال نوشته شدن است.

حمایت همه جانبه
علی دایی تنها کارلوس کی‌روش را به عنوان حامی پشت سر خود نمی بیند، بلکه تعداد زیادی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و چهره های سرشناس سیاسی و اجتماعی هم به حضور دایی در این سمت گرایش دارند؛ علی دایی پس از نقش آفرینی در زلزله کرمانشاه از پایگاه اجتماعی بسیار قدرتمندی برخوردار شد و به عنوان یک سلبریتی محبوبیت فوق العاده ای به دست آورد از این رو فاکتورهایی را در اختیار دارد که می توان با اتکا به آن زمینه انتخابش از سوی فدراسیون فوتبال را مهیا دانست.

نفوذ بین المللی
نکته قابل توجه دیگری که می تواند این فرضیه را تقویت کند، بحث حضور یک ایرانی سرشناس در محافل بین‌المللی در کادر فنی تیم ملی است. علی دایی که در برهه کنونی از جایگاه فوق العاده ای در محافل بین المللی و نهادهای فوتبالی برخوردار است در صورت انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی می تواند نگاه جامعه بین المللی را بعد از خروج کارلوس کی روش به سمت فوتبال ایران جلب کند لذا این اتفاق نیز از فاکتورهای مثبتی است که انتخاب وی به عنوان جانشین کارلوس کی روش در پی خواهد داشت.

صرفه جویی ارزی
در سالی که فدراسیون فوتبال به دلیل بالارفتن نرخ ارز برای استخدام یک مربی تراز اول بزرگ خارجی بایستی مبلغ سنگینی را به عنوان دستمزد به صورت دلاری پرداخت کند انتخاب دایی به صورت قابل توجهی هزینه های فدراسیون در حوزه مالی را کاهش خواهد داد و به نوعی صرفه جویی ارزی صورت خواهد گرفت.

محبوبیت بالا
حضور دایی در تمرین پیش از بازی تدارکاتی تیم ملی با ترکیه در استانبول و استقبال گرم بازیکنان تیم ملی در حضور کارلوس از آقای گل فوتبال جهان نشان داد دایی از چه جایگاهی بی نظیری برخوردار است و   این مسئله می‌تواند به موفقیت تیم ملی و حضور احتمالی وی کمک کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.