بندرعباس ـ مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این بنیاد و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای نشر و گسترش معارف مهدوی خبرداد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بنیاد حضرت مهدی(عج) هرمزگان با دبیرخانه کانون های مساجد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فروزان نژاد، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان هرمزگان اظهار داشت:این تفاهم نامه  در جهت تحقق ترویج فرهنگ مهدویت بین اقشار مختلف به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد منعقد شد.

 وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در ۱۰ ماده به امضای مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هرمزگان و مسئول دبیرخانه استان رسید، افزود: تبیین، ترویج و تعمیق فرهنگ انتظار و ارتقاع دانش و بینش مخاطبان کانون های مساجد در مباحث مربوط به انتظار و مهدویت و مبارزه علمی با تحریفات از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

 حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد ادامه داد: تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی یک منتظر مصلح و نهادینه سازی آن در مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد، تقویت باورهای دینی در حوزه انتظار و تبیین جایگاه امام مهدی(عج) در آیات و روایات از دیگر اهداف است.

 وی، بهره گیری از زمینه های فکری و نرم افزاری اساتید و کارشناسان بنیاد، استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و مشارکت آنها در اجرای طرح های مهدویت، راه اندازی تشکل های مهدویت در کانون ها، اجرای دوره های تربیت مربی در دو سطح شهرستانی و استانی، برگزاری دوره های آموزشی ارتقا دانش و بینش مخاطبان کانون ها را بخشی از زمینه های همکاری یاد شده در این تفاهم نامه برشمرد.

 مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان هرمزگان اضافه کرد: برگزاری همایش های مهدوی شهرستانی و استانی، برگزاری گفتمان های ولایی در فضاهای آموزشی اردویی، چاپ و انتشار کتاب و مجلات مهدوی جهت استفاده مخاطبان کانون ها و برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی مهدوی در فضاهای آموزشی اردویی به صورت مناسبتی از دیگر اهداف است.

 وی از هماهنگی برای اسکان رایگان متربیان در شهر مقدس قم، برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران کانون ها، هماهنگی با مرکز تخصصی مهدویت برای اعزام اساتید جهت برگزاری دوره های آموزشی در کانون ها و اهدای کتاب های مهدوی با ۵۰ درصد تخفیف به کانون ها به عنوان تعهدات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در قالب این تفاهم نامه یاد کرد.

 فروزان نژاد گفت: ایجاد فضا برای برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، تهیه گزارش از دوره های آموزشی مهدوی و ارسال آن به بنیاد، عضوگیری افتخاری مهدویت از بین اعضای کانون ها، بهره گیری از فرصت های تبلیغی برای برگزاری کارگاه های مهدوی در سطح کانون ها، برگزاری همایش های مهدویت در نهم ربیع(سالروز به امامت رسیدن منجی عالم بشریت به طور متمرکز و یا در شهرستان ها به طور جداگانه و عضوگیری مهدی یاوران افتخاری از تعهدات دبیرخانه کانون های مساجد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.