سراوان- امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان، بخصوص مردم شهرستان مرزنشین سراوان از بیکاری و تنگناهای معیشتی بویژه در این ماه مبارک رنج می برند خواستار ایجاد اشتغال با بازگذاشتن مرز بعنوان نعمت خدادادی و تنها روزنه امید این مردم شد.

مردم از بیکاری و تنگناهای معیشتی گله مندند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان با تاکید بر قدرشناسی از ماه مبارک رمضان بوسیله کثرت عبادات و دوری از انواع منکرات و گناهان ؛ این ماه را فرصتی مناسب برای توبه و بازگشت به خداوند متعال بیان کرد.

وی افزود: رمضان ماه بخشش و مغفرت است که درهای بهشت در آن گشوده و درهای آتش بسته می‌شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان ساخت: بسیاری از بندگان که بوسیله عبادات ،اعمال صالح و توبه ماه مبارک رمضان را قدرشناسی می کنند ؛ مورد عفو و گذشت قرار می گیرند، رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم با آنکه معصوم بودند  استغفار می کردند، آن حضرت در روایتی فرمودند: “ای مردم به سوی الله توبه کنید، چرا که من در روز صد بار توبه می‌کنم”.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی افزود: در همه انسانها به جز انبیاء علیهم السلام امکان خطا و گناه در برخی امور وجود دارد ، رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: “کُلُّ بَنِی آدَمَ خَطَّاءٌ وَخَیْرُ الْخَطَّائِینَ التَّوَّابُونَ” ؛ بهترین انسانهای خطا کار کسانی هستند که پس از اشتباه کردن به درگاه الهی توبه می‌کنند و از گناهها و بدیها  به سوی خیر و نیکی می روند و این از نشانه‌های پرهیزکاران است که هرگاه مرتکب عمل زشت شوند و بر خود ستم کنند ؛ به یاد الله می‌افتند و برای گناهان خود از خدا طلب آمرزش می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان بیان کرد: شایسته است با دوری از منکرات و انواع گناهان ؛ از برکات این ماه با کثرت عبادات خود رابهره مند سازیم ، اعمال نفلی در این ماه اجر و پاداش فرض را نسبت به ماههای دیگر دارند ؛ تلاوت و تدبر قرآن کریم،دعا و استغفار، رسیدگی به فقرا و مساکین را مورد توجه قرار دهیم که در واقع سرمایه های بزرگ  برای آخرت هستند.

مولانا ساداتی تاکید کرد: رمضان را دریابیم پیش از آن که از ما وداع کند ، فرصتی که در سال یکبار پیش می آید و ممکن است دیگر تکرار نشود.

وی به فروشندگان مواد غذایی و ضروریات مردم  توصیه کرد با اجتناب از گرانفروشی خود را مشمول برکات الهی ماه مبارک رمضان قرار دهند.

مولانا سیدعبدالصمد ساداتی با اشاره به فشار مضاعف اقتصادی و تنگناهای معیشتی که موجب نارضایتی مردم و رنج اقشار ضعیف جامعه است ، بر توجه دستگاههای مسئول و چاره اندیشی در این زمینه تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: بالا رفتن قیمت های اجناس و مایحتاج مردم به خصوص مواد غذایی موجب نارضایتی مردم و بویژه اقشار ضعیف جامعه است که متولیان امر باید در قالبهای گوناگون از جمله تعاونیها چاره اندیشی کنند ، چرا که وعده های بدون عمل دردی را دوا نمی کند.

مولانا ساداتی تصریح کرد:مردم سیستان و بلوچستان وبخصوص مردم شهرستان مرزنشین سراوان از بیکاری و تنگناهای معیشتی بویژه در این ماه مبارک رنج می برند و زمینه اشتغال با بازگذاشتن مرز بعنوان نعمت خدادادی و تنها روزنه امید این مردم با گذشت زمان تحقق نیافته است که بر بیکاری و فقر خانواده ها افزوده است ؛ دولتمردان و نمایندگان مردم با امانت و دیانت از حقوق مردم دفاع و پیگیری نمایند.

وی افزود: سرمایه رزمندگان و شهدا مادیات و حقوق های آنچنانی نبود بلکه اراده خیر، اخلاص و وطن دوستی بود که این روش و عمل آنها باید برای کسانیکه مسئول و متصدی امور هستند الگو باشد و از خون شهدا و عمل رزمندگان با خدمت صادقانه به مردم و کشور پاسداری کنند، اگرچه امروز هم کسانی هستند که این اخلاص و ثابت قدمی را دارند.

امام جمعه اهل سنت سراوان از امدادگران هلال احمر که با تلاش شبانه روزی کودک خردسال مفقودی در منطقه دور دست شهرستان سراوان را به آغوش پدر و مادرش بازگرداندند تشکر نمود و افزود:  تلاش و حضور مخلصانه این عزیزان برای امداد و نجات در مواقع مختلف قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.