قدس انلاین : نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: منافقین هیچ موفقیتی در جریان ضدیت با جمهوری اسلامی کسب نکردند.

منافقین هیچ موفقیتی در جریان ضدیت با جمهوری اسلامی کسب نکردند

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در یازدهمین جلسه از تفسیر سوره مبارکه «فتح» که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: عبارت «علیهم دائره السوء» که در این آیه شریفه به‌عنوان وضعیت منافقان و مشرکان بیان شده، به این معناست که آن‌ها در محاصره مصیبت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به تحقق این قاعده قرآنی در زمینه تمام منافقان تاریخ، خاطرنشان کرد: امروز 38 سال از تلاش منافقین در مقابله با امام و انقلاب می‌گذرد و در نتیحه فعالیت‌های نظامی آن‌ها 17 هزار نفر به شهادت رسیدند اما از همان روز اول تا امروز همواره بد آورده‌اند و یک نقطه پیشرفت در مسیر آن‌ها به‌وجود نیامد.

وی یادآور شد: منافقین با شگردهای شیطانی افراد را پیرامون خود نگاه می‌داشتند و وقتی در مضیقه قرار می‌گرفتند، آنها را به قتل می‌رساندند؛ از طرف دیگر تمام دخترانی که به عنوان حرکت انقلابی و هیجان دینی جذب منافقین شده بودند، درگیر در مفاسدی شدند که شرمناک است. با وجود تمام این فعالیت باز هم منافقین موفقیتی به دست نیاوردند و لذا مصداق عبارت «علیهم دائره السوء» شدند.

امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: جریان صلح حدیبیه سرآغاز جریان نفاق به صورت جمعی بود که پس از فتح مکه توسعه پیدا کرد؛ چرا که بسیاری از کسانی که مجبور شدند مسلمان شوند، اسلام را نپذیرفته بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که جریان نفاق پس از صلح حدیبیه به صورت یک شبکه زیرزمینی ادامه پیدا کرد و شکل جمعی به خود گرفت‌، خاطرنشان کرد: ابوسفیان هنگام قدرت گرفتن عثمان که یکی از بنی‌امیه بود، خطاب به آن‌ها گفت «به لات و عزی قسم که من مسلمان نشدم و ایمان نیاوردم و اظهاراتم همه برای کسب قدرت بود. امروز قدرت دست شما بنی‌امیه است؛ آن را در بین خود حفظ کنید.»

وی در تبیین شیوه غضب الهی بر منافقان و مشرکان، یادآور شد: نعمت‌های خدا برای منافقان به صورت نقمت درمی‌آید؛ به گونه‌ای که از آنچه برای دیگران نعمت به حساب می‌آید، گریزان می‌شوند. شرایط برای منافقان و مشرکان به‌گونه‌ای می‌شود که برای نمونه آرزو می‌کنند کاش ثروت نداشتند و یا از فلان جایگاه برخوردار نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.