رشت- شامگاه دیشب (سه شنبه ۸ خردادماه) جشن گلریزان زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد در رشت برگزار شد.

جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ؛جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد رشت با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان٬ اسحاقی نائب رییس ستاد دیه کشور٬ احمد سیاوش پور رئیس اداره کل دادگستری گیلان٬ سید محمد احمدی فرماندار رشت٬ حسینی رییس اداره کل زندان‌های گیلان٬ مصطفوی نیا دادستان رشت٬ امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت و جمعی از خیرین گیلانی در سالن همایش امام خمینی دادگستری گیلان  برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در آغاز این مراسم ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، قبولی طاعات همگی را از خداوند متعال مسئلت کرد.

احمد سیاوش پور، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مطرح و قدرتمند در منطقه و جهان توصیف کرد و گفت: در مجامع بین المللی از ایران به عنوان کشوری متمدن و تاثیرگذار یاد می‌شود چنان که بدون حضور جمهوری اسلامی ایران بسیاری از موضوعات مورد مناقشه در منطقه خاورمیانه قابل حل و فصل نیست.

رئیس شورای قضایی استان گیلان در ادامه با اشاره به معضلات امروز جامعه بیان داشت: با وجود حضور و حمایت‌های همیشگی ملت عزیز ایران همچنان مشکلات زیادی وجود دارد که نیازمند توجه و چاره سازی مسئولان است.

رئیس کل دادگستری استان منشا آسیب‌های اجتماعی را کمبودها و کاستی‌های موجود در جامعه دانست و عنوان کرد: بخش ضعیف‌تر جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. این آسیب‌ها در قالب بروز انواع ناهنجاری نمایان می‌شود که بسیاری از آن‌ها بر طبق قانون جرم تلقی می‌شود.

وی تعداد افراد دربند استان گیلان را ۷۶۰۰ نفر ذکر کرد و گفت : تعدادی از این افراد انسانهایی دردمند هستند که قصد ارتکاب جرم و خیانت به جامعه را نداشته اند و گاهی براثر مشکلات و چالشهای موجود اجتماع در این موقعیت قرار کرفته اند.

سیاوش پور در پایان نقش همه مردم و مسئولین را در کمک به بازگشت این افراد به جامعه و برخورداری از یک زندگی سالم و آبرومند بسیار مهم برشمرد و از همه حضار و خیرین به سبب کمک به رهایی زندانیان غیرعمد از بند تقدیر و تشکر کرد.

۱۴ جشن گلریزان در استان 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان،گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان و آغاز جشن های گلریزان در سال جاری ۱۴جشن گلریزان در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کامران زاده  افزود:در سال گذشته با توجه به برگزاری ۱۱ جشن در شهرهای آستارا،تالش،صومعه‌سرا،رشت، رودبار، لاهیجان، رودسر، لنگرود، آستانه اشرفیه،سیاهکل و بندر انزلی خیرین و نیکوران استان مبلغ ۱۴ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان غیر عمد به این ستاد کمک کردند.

کامران‌زاده،ادامه داد:از محل کمک‌های خیرین تعداد ۲۸۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغ ۹۲۲میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تشکر از همه ی خیرین و نیکوکاران استان به جهت اعتماد به ستاد دیه گفت:امیدوارم در ماه مبارک رمضان امسال نقش خیرین پررنگ تر از سالهای گذشته باشد تا زندانیان نیازمند غیر عمد بیشتری از زندان آزاد گردند.

آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد باید در جامعه نهادینه شود

فرماندار شهرستان رشت در مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد،‌ شهرستان رشت مشارکت در امر آزادسازی زندانیان را وسیله‌ای برای نزدیکی به خداوند دانست و اظهار داشت:‌ تقارن چنین حرکت‌هایی با ماه پرفیض رمضان ثواب کار خیر را در پیشگاه خداوند متعال دو چندان می‌کند.

سید محمد احمدی با بیان اینکه شرایط آینده زندگی و اتفاقات آن به‌هیچ عنوان برای انسان قابل پیش‌بینی نیست تصریح کرد:‌ هیچ کدام از ما در برابر ارتکاب به جرایم غیرعمد مصون نیستیم بنابراین باید برای کمک افراد دربند و زندانی مشارکت فعالی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت از خیران به عنوان توزیع کنندگان روحیه امید در جامعه یاد کرد و ابراز داشت:‌ افرادی که جهت ارتکاب به جرایم غیرعمد و یا از سر فقر در زندان‌ها به‌سر می‌برند پس از خداوند متعال نیازمند کمک خیران هستند.

وی با تأکید بر مشارکت گسترده ‌اقشار مختلف مردم و خیران استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم نیت‌ها و کمک‌های خالصانه خیران در این مقطع زمانی کارساز شود تا شاهد آزاد سازی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.