اهواز_ تخلیه و سوزاندن زباله ها در کنار مناطق مسکونی توسط شهرداری اهواز ادامه دارد.

قدس آنلاین_ گروه استانها_ حسن سلامت دوم*: استانی که بیش از ۸۰ درصد درآمد کشور را تامین می کند و مردمانش برروی ثروت های میلیاردی خوابیده اند، مردم خوزستان که همواره و در هر شرایطی حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند این روزها به دلیل سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیرانش اوضاع خوبی ندارند. در اکثر شاخص ها از جمله بهداشت، آموزش، رفاه، طلاق، خودکشی و حتی امنیت که از خوزستان نامی برده می شود اگر این استان در تراز منفی اول نباشد حتما در ردیف دوم یا سوم جدول قرار می گیرد.

مردم خوزستان عامل اکثر مشکلات موجود در استان را سوء مدیریت و مدیران ناتوان می دانند، مدیرانی که نه بر اساس لیاقت و شایستگی بلکه با لابی سیاسیون بر صندلی مدیریت تکیه می زنند.

مردم  خوزستان اعتقاد دارند چگونه است استانی که به فرموده معمارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، دینش را در دفاع مقدس به اسلام ادا کرد و همواره مردمانش مورد تحسین امام خامنه ای (مدظله العالی) قرار دارند این همه مشکل داشته باشد. اگر برای شروع بخواهیم از مشکلات اصلی خوزستان و شهرهایش از جمله مرکز استان، اهواز نامی ببریم بعد از معضل بیکاری باید به مشکلات زیست محیطی و بهداشتی اشاره کنیم، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی موجود خوزستان نه تنها سلامت نسل فعلی بلکه آیندگان را نیز تهدید می کند، همواره مشکلات بهداشتی و زیست محیطی در سایه سکوت متولیان امر صورت می گیرد.

یکی از این مشکلات اصلی که در سایه غفلت مسوولان بهداشتی، حافظان محیط زیست و...  صورت می گیرد بحث جمع آوری و دفع پسماندهای شهری است، متاسفانه این موضوع در کلانشهر اهواز به یک معضل و چالش اساسی برای شهروندان و دوستداران محیط زیست تبدیل شده است، در چند روز اخیر شهروندان اهوازی ساکن در منطقه عین ۲ شاهد تخلیه زباله های شهری و سوزاندن آن ها در کنار منطقه مسکونی خود بوده و علیرغم پیگیری های صورت گرفته و مراجعات حضوری به شهرداری نتوانسته اند جلوی این اقدام غیر قانونی را بگیرند.

بعد از مراجعات مکرر و وعده های پوچ و ناامیدی از حل این معضل توسط شهرداری، اهالی این منطقه به رسانه ها پناه برده و خواستار انعکاس این موضوع در جراید شده اند.

به عنوان یک خبرنگار پس از اطلاع رسانی شهروندان با حضور در منطقه صحنه های دلخراش و دردناکی را مشاهده نمودم، موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری اهواز چگونه و با چه مجوزی اقدام به تخلیه زباله و سوزاندن آنها در منطقه مسکونی عین ۲ کرده، چگونه است سازمان هایی که ادعای حمایت از سلامت مردم و حفاظت محیط زیست را دارند در مقابل این فاجعه سکوت کرده اند؟ آیا اگر این اتفاق در فلان منطقه ی اهواز صورت می گرفت باز هم مسوولان امر سکوت می کردند.

حرف مردم عین ۲ از اعضایی که با شعار خدمت گذاری بی منت به مناطق محروم وارد شورای پنجم شهر اهواز شدند این بود اگر به وعده خود در خدمت رسانی صادقانه به محرومین پایبند نیستید حداقل برای این مناطق محروم و شهروندان مظلوم ایجاد مشکل نکنید، متاسفانه مشکلاتی از قبیل تخلیه و سوزاندن زباله ها آن هم در مناطق مسکونی بدلیل سوء مدیریت در شهرداری صورت می گیرد، اگر از مدیریت ناتوان فعلی شهرداری بگذریم باید از مسوولان بهداشتی، محیط زیست و حتی مسوولان قضایی پرسید چگونه اجازه می دهند در روز روشن و در محل زندگی مردم چنین فاجعه ای صورت گیرد.

مسوولان امر از تبعات خطرناک بهداشتی و زیست محیطی چنین اقداماتی یقینا مطلع هستند که تخلیه و سوزاندن زباله ها در کنار خانه های مردم چه بلایی بر سر مردم مظلوم خواهد آورد، لذا انتظار می رود مسوولان قضایی، بهداشتی، محیط زیست و شورای شهر اهواز قبل از آن که حادثه غمبار فعلی گسترش یابد و بیماری های خطرناکی از قبیل هپاتیت، پوستی، ریوی و ... مردم را دچار کند با این گونه اقدامات غیر قانونی شهرداری برخورد قاطع نموده و جلوی ظلم به شهروندان منطقه عین ۲ را بگیرند.
البته در پایان باید گفت مناطق محرومی مانند عین ۲، ملاشیه، کوی رمضان، حصیرآباد، منبع آب و ... همواره بخاطر عدم مطالبه گری از مسئولان مورد ظلم قرار می گیرند که باید در رفتار خود تجدید نظر کنند تا مسوولان بدانند در صورت کوتاهی و یا بی توجهی، مردم عملکرد آن ها را فراموش نخواهند کرد.

* حسن سلامت دوم- فعال رسانه ای

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.