کرج - شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی بدون بررسی انتخاب شهردار به پایان رسید که مقرر شد به علت سفر تنها گزینه شهرداری کرج به خارج از کشور فرایند انتخاب شهردار به جلسه یکشنبه هفته آینده موکول شود.

 تکلیف «شهردار کرج» یکشنبه آینده مشخص می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد دبیر شورای شهر کرج دلیل این امر را سفر تنها کاندید تصدی سمت شهرداری به کشور روسیه اعلام کرد و انتخاب شهردار را به جلسه بعد موکول کرد.

عضو شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور یکی از مهمترین وظایف شورا را انتخاب شهردار دانست و گفت: نباید این موضوع از دستور جلسه خارج شود.

عباس زارع در ادامه در زمینه آب گرفتگی های اخیر زیرگذرها با ارائه گزارشی گفت: شهرداری نسبت به مسئله آب گرفتگی زیرگذرها و با توجه به عدم مهندسی آنها هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود:یکی از عمده ترین دلایل آبگرفتگی های زیر گذرها و بسته شدن مسیر انباشت گل و لای و کوچک بودن دریچه آبهای سطحی وهمچنین شیب بندی نامناسب زیرگذرها است.

درادامه جلسه سه عضو شورا با ارائه تذکر به رئیس شورا خواستار انتخاب شهردار شدند و عنوان کردند اینکه در چند جلسه این موضوع از دستور جلسه خارج می شود شایسته اعضا شورای شهر نیست و نباید مردم را در انتظار قرار داد.

رئیس شورا درواکنش به تذکر برخی اعضای شورا با بیان اینکه بنده امروز انتخاب شهردار را از دستور خارج نکرده ام، گفت: طبق پیش نویس ارائه شده از سوی دبیر شورا این موضوع در دستور جلسه امروز نبوده است.

محمد نبیونی افزود: مهدی حاجی قاسمی، دبیر شورای شهر کرج دلیل این امر را سفر تنها کاندید تصدی سمت شهرداری به روسیه اعلام کرده است.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در پاسخ به نامه محرمانه شورا به استانداری البرز مبنی بر حضور شورای حل اختلاف در جلسه شورا، گفت: فرماندار و رئیس شورای حل اختلاف فقط صلاحیت ذاتی ورود به بخشهای شهر را دارد نه لزوما مرکز شهر و ورود به این مسئله در مراکز جزو وظایف ذاتی شورای حل اختلاف است.

وی ادامه داد: پس از انتخاب شهردار از سوی اعضا شورا پیگیری لازم از طریق وزارت کشور انجام خواهد شد.

نبیونی با اشاره به قانون مصوب سال ۷۵ خاطرنشان کرد: درخواست از شورای حل اختلاف به منظور ورود به موضوع انتخاب شهردار به منزله ورود بین کمیسیون تطبیق وشورای شهر محسوب نمی شود.

رییس شورای شهر کرج در پایان گفت: یکشنبه هفته آینده انتخاب شهردار تنها دستور جلسه صحن علنی شورای شهر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.