زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۱۲۱ تعاونی فعال در استان وجود دارد که ۱۵ درصد آن را بانوان تشکیل داده اند.

۱۵ درصد تعاونی‌های سیستان و بلوچستان را بانوان تشکیل داده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده با بیان این مطلب اظهار داشت : با توجه به این آمار، تعداد تعاونی های تشکیل شده توسط بانوان در استان، ۳۲۶ تعاونی است. وی افزود: بر حسب نوع فعالیت تعاونی های فعال بانوان، در حال حاضر نزدیک به ۱۸۷ تعاونی در بخش تولیدی، ۴ تعاونی در بخش توزیعی و ۵۰تعاونی در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند.

جهاندیده با اشاره به اینکه تعاوینهای فعال زنان استان در۱۰ گرایش ( خدمات ، حمل ونقل ، تامین نیاز تولید کنندگان، فرش دستباف ، تامین نیاز صنوف خدماتی ، چند منظوره ، صنعتی ، عمران ، تامین نیاز مصرف کنندگان ، مسکن ) فعالیت می کنند گفت: بیشترین تعداد اشتغال بانوان در گرایش صنعتی و رشته صنایع دستی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه زنان به عنوان ظرفیت بزرگ اجتماعی، تقاضای بیشتری برای حضور و مشارکت در فعالیتهای اقتصادی دارند افزود: تشویق و حمایت از تشکیل شرکتها و اتحادیه های تعاونی بانوان، آموزش مهارت شغلی زنان و تعاونیهای بانوان از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی نظیر دوره مهارت ایجاد اشتغال در تعاونیهای بانوان، مهارتهای تعاونیهای مشاغل خانگی برای مدیران عامل، هیات مدیره و اعضاء را از جمله برنامه های این اداره کل برای حمایت، توسعه و آموزش بانوان در حوزه تعاونی ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.