همدان - معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ۶۴ دستگاه شیر فشارشکن در سطح شهر همدان نصب شده است، گفت: برای توزیع عادلانه آب در همه مناطق باید تعداد شیرهای فشارشکن بیشتر شود.

فعالیت ۶۴ دستگاه شیر فشارشکن در شهر همدان

به گزارش قدس آنلاین حمیدرضا نیکداد در خصوص احتمال سرریز شدن سد اکباتان اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به بارش‌های خوبی که در اردیبهشت‌ها اتفاق افتاد، قطعی آب نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مشکل خشکسالی همچنان برجاست، گفت: زمستان سال ۹۶ برف نداشتیم و همین باعث کاهش حجم آب شده و ما متکی به بارش‌های بهاری باشیم که واقعاً این بارش‌ها نیز در نوع خود بی‌سابقه بود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه مشکل خشکسالی همچنان وجود دارد، تصریح کرد: مردم باید همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا از تابستان عبور کرده و پاییز پربارشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کنترل‌گرهای فشار همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهند، گفت: برنامه این دستگاه‌ها در ماه رمضان تغییر کرده و کاهش فشار آب از شب به روز تغییر کرده و بعد از این ماه مجدد به حالت قبل بازمی‌گردد.

نیکداد با تأکید بر اینکه به دنبال ایجاد تعادل در نصب کنترل‌گرهای فشار آب هستیم، یادآور شد: در برخی نقاط به علت نبود کنترل‌گرها، گاهی شاهد کاهش فشار آب در منطقه‌ای بودیم که در یک منطقه مجاور آن نبود و این ناراحتی آن منطقه را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه برای توزیع عادلانه آب در همه مناطق باید تعداد شیرهای فشارشکن بیشتر شود، افزود: در حال حاضر ۶۴ دستگاه شیرفشارشکن همدان نصب شده که ۴۴ دستگاه مجهز به کنترل‌گر بود که قبلاً نصب شده و پنج دستگاه نیز طی یک ماه گذشته نصب شده است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.