رئیس پلیس فتا خراسان‌ رضوی نسبت به شگرد کلاهبرداران فضای مجازی که با ارسال یک پیامک حساب شهروندی را خالی کرده بودند، هشدار داد.

خالی کردن حساب بانکی با یک پیامک

به گزارش قدس آنلاین جواد جهانشیری در گفت‌وگو با  فارس ، اظهار کرد: با دریافت یک مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری و برداشت بدون اطلاع 26 میلیون تومان از حساب بانکی یک شهروند، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر، به نتایجی متفاوت از سایر کلاهبرداری‌های برداشت غیرمجاز رسیده و سرنخ‌هایی از شگرد کلاهبردار را پیدا کردند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌ رضوی ادامه داد: بررسی‌ کارشناسان پلیس فتا نشان می‌دهد، شاکی پیامکی تحت عنوان «شما برنده شده‌اید» دریافت کرده و فرد مالباخته به دلیل عدم آشنایی با نرم‌افزار بانکی، پیامک پنج رقمی ارسال شده توسط بانک را در هنگام نصب برنامه برای سارق ارسال کرده است.

جهانشیری گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطرنشان کرد: قبل از باور و اقدام در خصوص هرگونه پیامک یا تماس تلفنی مبنی بر اینکه «شما برنده شده‌اید»، از جزئیات موضوع مطلع شده زیرا در بیشتر مواقع همین جمله کوتاه سبب کلاهبرداری‌های بزرگ در سطح کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.