قدس آنلاین: رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: برخی نارضایتی‌های مسافران از آژانس‌های مسافرتی به این امر برمی‌گردد که آن‌ها در تبلیغات غلو می‌کنند.

غلو کردن در تبلیغات موجب نارضایتی‌ مسافران می‌شود

به گزارش قدس آنلاین احمد دیناری اظهار کرد: ماهیت شکایات مردم از آژانس‌های مسافرتی به این موضوع برمی‌گردد که کسب‌وکار آژانس‌ها نوعی خرده‌فروشی و واسطه‌گری است، در واقع آژانس‌ها خدمات حمل و نقل، اقامت و... ترکیب می‌کنند و با افزودن سود ۵ تا ۲۰ درصد به مشتریان عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این ماهیت آژانس‌ها، آن‌ها بر وقوع نارضایتی‌ها و شکایات کنترل صددرصد ندارند؛ در حقیقت داشتن حداقل شکایت از سوی مسافران معقول و قابل پذیرش است، اما به عنوان مثال اگر در طی سه ماه یک آژانس ۶ شکایت داشته باشد این امر بیانگر وجود مشکل در آن است و اعتبار آژانس زیر سوال می‌رود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد با بیان اینکه فروش سفر، فروش رویاهاست، گفت: کالایی که آژانس‌ها عرضه می‌کنند لمس کردنی نیست، بلکه تجربه‌شدنی است و در واقع کار دفاتر خدمات مسافرتی تجربه و خاطره‌سازی است و چنانچه خطایی از نیروی انسانی و مدیریتی یا مشکلی در محیط کلان مقصد رخ دهد قطعا بر رضایت مسافران اثر می‌گذارد.

وی درباره علت نارضایتی‌های مسافران گفت: بخشی از نارضایتی‌ها ناشی از خطای نیروی انسانی است، کم‌توجهی به مشتری و عدم پاسخگویی و راهنمایی مسافران به خطای نیروی انسانی برمیگردد. همچنین برخی نارضایتی‌ها به غلو کردن در تبلیغات برمی‌گردد مثلا برای مشتریان خوشایند نیست که به دنبال تبلیغ تخفیفات ویژه، به دفتری مراجعه کنند و بعد متوجه ‌شوند این تخفیفات ارائه نمی‌شود.

دیناری ادامه داد: همچنین در برخی موارد آژانس‌ها خدماتی را در هنگام عقد قراداد با مسافر عنوان می‌کنند در حالی که در طی سفر این خدمات ارائه نمی‌شود و این امر موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود. باید اشاره کرد که منشور حقوق گردشگر با ۱۵ ماده در همه آژانسها موجود است و مشتریان می‌توانند هنگام عقد قراداد آن را مطالعه کنند و همچنین اعتبار پروانه آژانس را چک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.