قدس آنلاین: دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: برخی از مسافران خارجی نمی‌دانند در مشهد فرودگاه وجود دارد یا هتل‌هایی چندستاره زیادی در این شهر فعالیت می‌کند.

توریست‌ها نمی‌دانند در مشهد فرودگاه و هتل‌ چندستاره وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین مجید فرقانی اظهار کرد: کاهش نرخ ارز و ارزش پول کشور در برابر ارزهای خارجی موقعیت مناسبتری برای گردشگران خارجی فراهم شده است تا از این شرایط بهره ببرند و با نرخ ارزان‌تر به ایران سفر کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی گردشگران خارجی در کشور مربوط به تبدیل ارز است، به دلیل تحریم‌هایی که از قبل وجود داشته است، مراودات بانکی انجام نمی‌شود و گردشگران امکان استفاده از کردیت‌کارت خود را ندارند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان ادامه داد: سیاست‌های بانک مرکزی شفاف و مشخص نیست که گردشگر بداند به چه شکل ارز خود را تبدیل کند و صرافی‌ها نیز از فعالیت منع شده‌اند. امنیت مالی گردشگران مساله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود زیرا گردشگر باید بداند پول خود را چگونه و به چه شکل تبدیل کند.

وی در خصوص ویزا گردشگران خارجی عنوان کرد: بسیاری از کشورهای خارجی در فرودگاه‌ها ویزا صادر می‌کنند و امر صدور ویزا برای گردشگران خارجی لازم است که تسهیل شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم در رسانه‌های بین‌المللی تبلیغات کنیم، بیان کرد: رسانه‌های خارجی به دلایل مختلف مجوز تبلیغات گردشگری در ایران را به ما نمی‌دهند و پیشنهاد می‌کنیم دولت و دستگاه‌هایی که در خارج از کشور دارای نمایندگی هستند به شکلی گردشگری را تبلیغ و ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقصد بسیاری از گردشگران مسلمان، ایران است و به شهرهایی همانند مشهد، قم و شیراز سفر می‌کنند. گردشگرانی که قصدشان تفریح و دیدن آثار تاریخی و باستانی است از کشورهای شرق آسیا و کشورهای اروپایی به کشورمان می‌آیند.

فرقانی افزود: در حال حاضر ما ارزانترین و باکیفیت‌ترین واحدهای اقامتی را داریم که متاسفانه مردم دنیا مطلع نیستند و در این رابطه باید بیشتر باید تبلیغ شود، حتی برخی از مسافران خارجی نمی‌دانند در مشهد فرودگاه وجود دارد و یا نمی‌دانند هتل‌هایی چندستاره زیادی در این شهر فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.