اصفهان- رئیس پلیس فتای (فضای تولید و تبادل اطلاعات) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون آمارهای جرایم اینترنتی کاهش محسوسی داشته است.

کاهش محسوس جرایم اینترنتی در اصفهان

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با تاکید بر مشخص شدن مدل ارتباطی مردم با شبکه های اجتماعی، اظهارکرد: بسیاری از شهروندان از ابزار شبکه های اجتماعی برای ارتباط با دنیا، دوستان، کسب و کار و اطلاع رسانی استفاده دارند، اما اگر قرار است از این ابزار برای ارتباط با دنیا استفاده گسترده داشته باشیم، مدل ارتباط با شبکه های اجتماعی باید تعریف و مشخص شده باشد.

وی تاکید کرد: اگر ما به عنوان یک کاربر مدلی درست برای استفاده از شبکه های اجتماعی نداشته باشیم، متأسفانه آسیب پذیر شده و خیلی زود تبعات بد آن گریبانگیر افراد خواهد شد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: اینکه چگونه خودمان را در شبکه های اجتماعی تعریف و تنظیم و کنترل کنیم موضوع بسیار مهمی است، در سنوات اخیر تجربه نشان داده بخش عمده ای از آسیب ها ناشی از این است که مدل ارتباطی خودمان را با مدل شبکه نمی توانیم تنظیم و کنترل کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای سلامت جسم حتی تنظیم نور صفحه موبایل بسیار مهم است تا در زمان استفاده از شبکه های اجتماعی دچار آسیب نشویم.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در حوزه های امنیتی و انتظامی کاربران اگر زمان را برای استفاده از شبکه های اجتماعی درست تعریف کرده باشند و بدانند چه ساعتی در طول شبانه روز و چگونه می خواهند استفاده کنیم، کنترل ارتباط با فضای مجازی به نحو احسن صورت گرفته است، گفت: اینکه کاربر برای برقراری ارتباط با دنیای پیرامونی خود چه کاربرانی با چه خصوصیات رفتاری و افکاری را انتخاب می کند، بسیار حایز اهمیت است، از این رو  کاربران باید برای خود آیین نامه رفتاری تعیین و مشخص کنند چه مدل رفتاری باید داشته باشیم که به مرور زمان آسیب پذیر نشویم.

وی به کاربران توصیه کرد اگر قرار است از شبکه های پر نفع و سود اجتماعی استفاده کنند، مدل رفتار خود را با این شبکه ها تعریف کنند تا از خودشان صیانت کرده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.