همدان - رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: مسیر ورودی کارخانه واحد تولید آسفالت و بتن آماده سازمان عمران شهرداری همدان برای تردد کامیون‌ها نامناسب است که باید هر چه سریعتر تعیین‌تکلیف شود.

مسیر تردد کارخانه آسفالت شهرداری تعیین‌تکلیف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی‌فر در بازدید کمیسیون فنی عمرانی شورا از کارخانه آسفالت شهرداری همدان، گفت: با توجه به اینکه باید مکان‌یابی مناسبی برای این کارخانه در نظر گرفته شود، این کارخانه ظرفیت بسیار مناسبی برای مجموعه مدیریت شهری است که منفعت آن به شهر و شهروندان همدانی خواهد رسید.

وی همچنین اظهار کرد: وضعیت قیر و گرانی آن باید مدیریت شود تا مشکلات موجود به حداقل برسد که در این زمینه شهرداری مکلف خواهد شد که برای تأمین آسفالت معابر درجه یک خود از ظرفیت سازمان عمران در حد توان بهره‌مند شود.

رحیمی‌فر با اشاره به اضافه شدن دستگاه تحکیم بستر به سیستم عمرانی، بیان کرد: باید در مباحث فنی اقدامات عمرانی شهر، نیروهای حرفه‌ای و فنی به کار گرفته شوند.

وی با تأکید بر بهره گیری مناسب از دستگاه تحکیم بستر، گفت: باید به دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید شود که در صورت اتمام کارهای فنی شهرداری با دستگاه تحکیم بستر، نمی‌توانند مجوز حفاری صادر کنند، زیرا شهروندان در این بین دچار مشکل می‌شوند.

رحیمی‌فر یکی از مهمترین خدمات شهرداری را اجرای آسفالت برشمرد و بیان کرد: زحمات و اقدامات مدیریت شهری زمانی رضایتبخش خواهد بود که فعالیت‌ها، بهنگام و با کیفیت خوب انجام شود.

* کارخانه آسفالت نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در شهرداری

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه در صورت نبود این کارخانه مجبوریم به سایر کارخانه‌ها وابسته باشیم، گفت: این کارخانه با وجود تمام مشکلات همچنان سرپاست که همین امر نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در شهرداری است.

کامران گردان همچنین بر تلاش مضاعف برای تولیدات با کیفیت آسفالت تأکید کرد و افزود: امسال طی مصوبه‌ای به شهرداری همدان ابلاغ شده است تا حجم آسفالت ۳ برابر افزایش داده شود که باید در زمینه تولیدات آسفالت، پیش‌بینی‌های لازم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای دریافت قیر رایگان از دولت برای شهرداری متمرکز شده و برنامه‌ریزی کنیم، تأکید کرد: باید برای مسیر رفت و برگشت این کارخانه به عنوان یک چالش تأمل کرد تا سرعت کارها افزایش یافته، هزینه‌ها کاهش پیدا کند و از طرفی خودروها هم کمتر آسیب ببینند.

نرگس نوراله‌زاده، رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه گفت: انتظار میرود اصلاح تناسب شیب بندی بلوار شهید احمدی‌روشن هم توسط دستگاه تحکیم بستر مدنظر قرار گیرد و تا حداقل امکان، شیب عرضی رعایت شود.

* تولید آسفالت و روسفیدی مدیریت شهری

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در ادامه این بازدید با تأکید بر اینکه با تولید آسفالت مناسب توانسته‌ایم روسفیدی برای مجموعه مدیریت شهری به ارمغان آوریم، گفت: کارخانه آسفالت شهرداری همدان با قدمت حدود ۴۳ سال با وجود مشکلات متعدد توانسته همچنان سرپا بماند.

موسی رسولی با توجه به حوزه فنی و آزمایشگاهی سازمان در ارزیابی ها عنوان کرد: از بین ۳۶ کارخانه فعال استان، رتبه های کارخانه آسفالت شهرداری همدان بین دوم تا پنجم متغیر است که در ارزیابی سال ۹۶، رتبه چهارم را کسب کرد.

رسولی با بیان اینکه این مجموعه فنی سعی کرده‌ تا همه استانداردهای لازم را رعایت کند، ادامه داد: همه مشکلات در قیر خلاصه می‌شود که دارای استانداردهای لازم نیست؛ بنابراین موجب شده مصارف قیر را افزایش دهیم تا حداقل استانداردها را داشته باشیم که مقرون به صرف نیست.

وی در زمینه بهره گیری از آسفالت بازیافت شده هم توضیح داد: این تولیدات هم مشکلات خاص خود را دارد که ۳۵ درصد آسفالت تولیدی در سال بازیافتی است و در حال حاضر در معابر درجه ۲ به کار گرفته می‌شوند.

رسولی با اشاره به کلیات کارکرد سازمان عمران شهرداری همدان، معتقد است: در این کارخانه دنبال منافع نیستیم؛ زیرا جزو بدنه شهرداری است که خواسته مجموعه مدیریت شهری و مردم است تا آسیبهای حداقلی، برطرف شوند و حتی برای تولید ۱۰ تن آسفالت هم چراغ اینجا خاموش نمیشود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با اشاره به رعایت مباحث زیست‌محیطی این کارخانه اظهار کرد: تغییر سوخت کارخانه آسفالت شهرداری همدان به گازسوز به منظور پاک بودن آنها لحاظ شده است.

* راه‌اندازی کارخانه جدید آسفالت با مشارکت بخش خصوصی

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری هم در ادامه گفت: مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری را با بهترین کیفیت خریداری کرده‌ایم.

محمدرضا نشهری با بیان اینکه در این کارخانه متعلق به سال ۵۸ است، افزود: به روزرسانی این مجموعه نسبت به گذشته مناسب بوده و قابلیت کنترل پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه بازیافت آسفالت در سال ۸۲ نصب شده است که حداقل مصرف انرژی و حداکثر توان تولید را دارد، عنوان کرد: در این مجموعه روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن آسفالت جدید و ۲۰۰ تا ۳۵۰ تن آسفالت بازیافت شده، تولید میشود.

نشهری با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۰۲ هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری همدان تولید شده است، گفت: در سالجاری تاکنون با توجه به بارندگی ها، ۱۱ هزار تن آسفالت تولید شده است که با توجه به بودجه مصوب سال ۹۷، امیدواریم ۹۰ هزار تن آسفات و ۴۰ هزار تن آسفالت بازیافتی تولید شود.

وی همچنین خبر داد: برای نخستین‌بار در استان عملیات فنی شهرداری به وسیله دستگاه تحکیم بستر در بلوار شهید احمدی‌روشن در دست اقدام است که در صورت پاسخگو بودن در سایر مناطق هم بهره‌برداری می‌شود.

نشهری ابراز امیداری کرد با توجه به مشارکت بخش خصوصی، کارخانه جدید آسفالت شهرداری در نزدیکی معدن، تجهیز و راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.