قدس آنلاین: با حضور مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده، امور روستایی و شوراهای استانداری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح روستای پاک در استان آغاز شد.

آغاز اجرای طرح روستای پاک در خراسان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین ؛ فرشته سلجوقی در مراسم آغاز اجرای این طرح گفت: با توجه به تعاریف سند برنامه ششم توسعه که مهاجرت معکوس از شهر به روستا در آینده مورد انتظار است تاکنون با اجرای طرح ارتقاء توانمندی‌های زنان روستایی نرخ بیکاری زنان روستایی کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی آنان افزایش یافته است.

وی افزود: در سال جاری با تدوین شیوه نامه ایجاد روستای پاک با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و دستگاه‌های اجرایی، طرح ارتقا توانمندی‌های زنان روستایی با تاکید بر توسعه روستای پاک با شاخص‌های کاهش طلاق، اعتیاد، بیسوادی، بیکاری و افزایش سمن، افزایش جمعیت دوستدار کتاب، افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی در 100 روستای منتخب استان اجرا می‌شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: طرح ارتقا توانمندی‌های زنان روستایی از سال 94 در استان در حال اجراست و اکنون فاز دوم طرح در 100 روستای منتخب با تاکید بر شاخص‌های هفت گانه فوق اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.