قدس آنلاین: محمود واعظی گفت: برخی نمایندگان در رودربایستی طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کردند و این حق دولت است که برای پس‌گرفتن امضا با نمایندگان مذاکره و آنها را توجیه کند.

رایزنی برای پس گرفتن طرح سؤال از رئیس جمهور حق دولت است/ از مراجعه شبانه به منزل نمایندگان بی‌خبرم

رئیس دفتر رئیس جمهور  در حاشیه جلسه هیئت دولت  در واکنش به طرح مجدد سؤال از رئیس جمهور در مورد وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تأکید کرد: کاری که در مجلس درباره سوال از رییس‌جمهور مطرح شده است، نه سابقه دارد و  نهمبنای حقوقی به همین دلیل ما به آقای لاریجانی نامه نوشتیم که درباره مسائل کشور باید از وزرای مربوطه سوال شود و سوالاتی که در کمیسیون‌ها یک بار از حد نصاب افتاده است، مطرح کردن آن به شکل و زبان دیگری وقت دولت و مجلس را می‌گیرد.

وی افزود: گروه محدودی از نمایندگان در رودربایستی قرار می‌گیرند و برخی اینگونه امضاها را جمع می‌کنند که البته این حق آنهاست که امضا جمع کنند. حق دولت هم این است با کسانی که اطلاعات درست به آنها نمی‌رسد صحبت کرده و آنها را توجیه کند تا امضای خود را پس بگیرند. نابراین هم آنها وظیفه خود را انجام می‌دهند و هم ما، ولی این یک دور باطل است و کاری که انجام می‌شود درست نیست و وقت دولت و مجلس را برای هدفی که ما نمی‌دانیم چیست، می‌گیرد.

وی درباره اظهارات نماینده مردم قم درباره مأمویت وزارت کشور به فرماندران  واستانداران برای وادار کردن نمایندگان به پس گرفتن امضای خود و مراجه شبانی به منزل نمایندگان برای امضای نامه انصراف از سؤال خود یا رایزنی با نمایندگان در جلس افطاری گفت: من نه از افطاری خبر دارم و نه اینکه شب به خانه نماینده‌ای رفته باشند. حالا چه فرقی بین شب و روز هست؟ مهم نفس عمل است که ببالاخره طرف متقاعد شود امضای خود را پس بگیرد.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری در مورد گزارش مجلس از دو تابعیتی‌ها با بیان اینکه ما باید دو تابعیتی‌ها را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: کسی که دو گذرنامه دارد یک تعریفی دارد و کسی که کارت اقامت موقت دارد یک معنای دیگر دارد و نمی‌شود گفت که این فرد دو تابعیتی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ما همواره گفته‌ایم که اگر اسامی دو تابعیت‌ها به دولت داده شود، دولت بلافاصله اقدام می‌کند و اگر خودمان هم متوجه شویم عمل می‌کنیم، تاکنون لیستی را به ما ندادند. ما وزارت اطلاعات را هم مامور کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کند و اگر مدیری از دولت دو تابعیتی است معرفی کند تا ما اقدام کنیم. در واقع اکنون دو تابعیتی‌ ها و کسانی که کارت اقامت یک ساله یا پنج ساله دارند را با هم ادغام می‌کنند.

واعظی همچنین درباره دستور کار امروز جلسه دولت اظهار داشت:در جلسه امروز هیئت دولت درباره بحث کوله‌بری و ساماندهی کوله‌بران بحث مفصلی انجام شد تا فعالیت کسانی که از کوله‌بری برای ارتزاق استفاده می‌کنند، ساماندهی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.