قدس آنلاین: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی با اشاره به اینکه نخستین جلسه دادگاه فرد متعرض به دانش‌آموزان در یکی از مدارس غرب کشور امروز صبح برگزار شد، ابراز امیدواری کرد دستور مقام معظم رهبری در مورد این جنایت بتواند در بازدارندگی از اینگونه اعمال مؤثر باشد.

 تصویب لایحه حمایت از کودکان روز به روز اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهیندخت مولاوردی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: دستور رهبری نشان می‌دهد که موضوع نیازمند توجه ویژه بوده است و البته وزارت آموزش و پرورش مأمور پیگیری‌ این پرونده شده است.  

مولاوردی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به اینکه لایحه مذکور از سال ۸۳ تا کنون مطرح است افزود: این لایحه چند مجلس و دولت را پشت سر گذاشته اما هنوز به قانون تبدیل نشده است درحالی که  قوانین موجود و فعلی ما از بازدارندگی لازم برای را در مقابل آزار جنسی برخودار نیستند؛ نه نه آزار جنسی در آنها تعریف شده و نه مجازاتی برای آن مشخص شده است.

مولاوردی تأکید کرد: طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان تنها قانونی است که با توجه به محتوا و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مجموعه‌ای از تدابیر را - که فارغ از مجازت است، طراحی کرده و ما امیدواریم مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر این قانون را به تصویب برساند زیرا روزبه‌روز این لایحه ارزش و اهمیت خود را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.