سلبریتی هایی که بعضاً 6 ماه نمی‌توانند در کنار همسر خود باشند و مثل آب خوردن طلاق می‌گیرند، می‌خواستند تا 1400 از نامزد محبوبشان حمایت کنند و امروز که خواسته شان محقق نشده از رفتن به سفره افطار رئیس جمهور سر باز می‌زنند.

این نخستین بار نیست که هنرمندان نسبت به دولت موضع می‌گیرند، اما این وضعیت در دوره دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی تشدید شده و مسائل مختلف اقتصادی از جمله «افزایش عوارض خروج از کشور» و «بالا رفتن نرخ ارز» گلایه‌هایی را در پی داشته است. این بار اما موضوع کمی متفاوت است و سلبریتی‌ها که قبلا هشتگ «#تا_1400_با_روحانی» را برایش پرمخاطب کرده بودند دل پری از رئیس‌جمهوری دارند. آن‌ها ضمن گلایه از وضعیت معیشتی مردم و خالی‌بودن سفره‌های افطار، کم‌توجهی به مشکلات اقشار هنری را هم از دیگر موارد دلخوری خود دانسته‌اند. 
برخی هم به طعنه گفته‌اند شاید رئیس‌جمهور باز هم به حمایت بازیگران احتیاج دارد.
این گلایه در حالی مطرح می‌شود که رئیس دولت دوازدهم پیش از انتخابات از حمایت گسترده هنرمندان برخوردار بود و حجت‌الله ایوبی رئیس ستاد هنرمندان حسن روحانی سلبریتی‌ها را برای حمایت از وی بسیج کرده بود.

اعتراض سینماگران به چیست؟
سینماگرانی همچون پرستو گلستانی، برزو ارجمند، پرویز پرستویی، آناهیتا همتی، شیلا خداداد،‌ مازیار میری، سارا بهرامی، احسان کرمی، مهناز افشار، فاطمه گودرزی و فلور نظری با انتشار تصاویری از کارت دعوت ضیافت افطاری رئیس‌جمهور در صفحات شخصی خود به تحریم این مراسم پرداخته‌اند. 
فاطمه گودرزی که پیشنهاد کرده است افطاری رئیس‌جمهور بین ایتام پخش شود،‌ خطاب به روحانی نوشت: «حمایت از شما جواب سنگینی دارد که باید به مردم عزیز کشورم داد، بعداز تمام مشکلاتی که به مشکلات سال پیش اضافه شده، چطور به میهمانی شما بیام؟»
پرستو گلستانی که جزو نخستین بازیگرانی است که به این موضوع واکنش نشان داده، معتقد است: «وقتی مردم ما به سختی زندگی می‌کنند و حتی دسته‌ای از مردم سفره سحری‌شان خالی است؛ این افطاری‌ها از گلویم پایین نمی‌رود، پس نخواهم آمد. دور هم میل بفرمایید، شاید کمی هم در دلتان هنگام اذان به فکر افطاری دردمندان افتادید.»
فلور نظری نیز ضمن اعتراض به شرایط سخت مردم خطاب به رئیس‌جمهور نوشته است: «جناب آقای رئیس‌جمهور باز چه کمکی از ما برمی‌آید؟ باز هم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟ برای کوچک‌تر شدن سفره مردم یا گران‌تر شدن دلار یا بی‌اهمیتی به کودکان بد سرپرست یا کودک‌آزاری یا کمبود و گرانی دارو یا مواد مخدری که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد؟» 

 داستان اصلی چیست؟
چه کسی باور می‌کند در ظرف یک سال دو هشتگ #تا_1400_با_روحانی و #ما_افطار_نخواهیم_رفت بشدت پربازدید شود؟ واقعاً مردم کدام یک را باور کنند؟ سلبریتی هایی که بعضاً 6 ماه نمی‌توانند در کنار همسر خود باشند و مثل آب خوردن طلاق می‌گیرند، می‌خواستند تا 1400 از نامزد محبوبشان حمایت کنند و امروز که خواسته شان محقق نشده از رفتن به سفره افطار رئیس جمهور سر باز می‌زنند. واقعاً باید از این‌ها پرسید مخاطبان شما به چه ساز شما باید برقصند؟ 
اما حتی این هم قسمت اصلی داستان نیست. وقتی یک بازیگر، کارگردان، دوبلور، خواننده، آهنگساز و هر چهره سرشناس دیگری که جز در رشته خودش هیچ تخصص دیگری ندارد به خود اجازه می‌دهد از شکاف اتم تا رفتن به کره ماه نظر بدهد این افتضاح به بار می‌آید. سلبریتی‌هایی که از کاه کوه می‌سازند و گاه با یک خبر یک قتل تمام نظام را زیر سؤال می‌برند. یک زلزله چند ریشتری را در بوق و کرنا می‌کنند، اما از خدمت رسانی‌های بعد از آن لام‌تاکام حرف نمی‌زنند. انگار بعضی‌ها ‌شان اگر روزی یک خبر بد به مردم ندهند شب نمی‌توانند سر راحت روی بالش بگذارند. 
جالب اینجاست در این بین اگر کسی هم خلاف جریان شنا کند و بخواهد خبر امیدبخشی بدهد سریع مطرود و مغضوب این جماعت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.