مدیر موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:دو دستگاه دوربین عکاسی نفیس و یک دستگاه پروژکتور و نمایش فیلمهای قدیمی سوپر هشت به میراث فرهنگی این استان اهدا شد.

اهدای دوربینهای نفیس عکاسی به میراث فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا پهلوان گفت: دوربینها توسط 'علی خادمی' اهدا و به مخزن اموال موزه ای واقع در موزه خراسان بزرگ منتقل شد تا در فرصت مناسب و موضوعی نمایشگاهی به نمایش عموم درآیند.

وی افزود: اهالی سینما و عکاسی که در حوزه عکس و فیلم در دهه شصت فعالیت داشته اند کاملا به ارزش و کارایی دوربینهای پولاروید و دوربینهای فیلمبرداری سوپر هشت که نمایش آنها به صورت اپراتوری با پروژکتورانجام می شد آگاه هستند.

او گفت: فیلمهای سوپر هشت معمولا در آموزشگاههای انجمن سینمای جوان در دهه های ۵۰ و ۶۰ به صورت حرفه ای آموزش داده می شدند که مرحله بعدی آموزش فیلم ۱۶میلیمتری و نهایتا ۳۵ میلیمتری یا همان سینمای حرفه ای بود.

وی افزود: تمامی آثار، وسایل و اشیای تاریخی فرهنگی که توسط علاقه مندان به موزه های استان اهدا می شوند به نام اهداکننده در دفاتر اموال ثبت و ضبط و به هنگام نمایش به نام فرد ذکر می شود.

خراسان رضوی دارای ۷۳ موزه است که ۴۴ موزه از این تعداد تحت نظارت و پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.