بندرعباس ـ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر ضرورت متناسب سازی اعمال مجازات در پرونده های مواد مخدر ، اهتمام ویژه دستگاه های نظارتی و امنیتی را به منظور شناسایی قاچاقچیان عمده و سرباند های قاچاق مواد مخدر خواستار شد.

رسیدگی ویژه به پرونده سرباند های قاچاق مواد مخدر در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کل دادگستری استان هرمزگان  حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان در نخستین جلسه کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم تعامل سازنده و نقش آفرینی هر چه بیشتر اعضای این کمیته در موضوع مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

وی خاطر نشان ساخت : برای اینکه مبارزه فراگیر با معضل موادمخدر در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد تلاش مضاعف و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های مسؤول در این حوزه ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه بر ضرورت پرهیز از جزیره‌ای عمل نمودن و بخشی نگری در مقابله با قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود : در نتیجه ارتقاء هماهنگی ها میان اعضا ؛خروجی  دستاوردهای این کمیته ،به شکل ملموسی در سطح جامعه بازتاب یابد .

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تأکید بر لزوم ضابطه مندی در واگذاری خودروهای توقیف شده یادآور شد: استفاده از خودروهای توقیفی در پرونده‌های قاچاق مواد مخدر تا زمان اثبات جرم و صدور حکم  قضایی ممنوع است.

وی  با بیان این مطلب که دستگاه قضایی در  مقابله با سوداگران مرگ از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد ، از رسیدگی فوق العاده به پرونده سرباندهای قاچاق  مواد مخدردر استان هرمزگان خبر داد.

لازم به ذکر است، ساماندهی به وضعیت معتادین متجاهر جهت پذیرش در مراکز بازپروری و مبارزه با پولشویی در جرایم مرتبط با مواد مخدر دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان را به خود اختصاص می داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.