نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر مراقبت از نیات واقفین و وقف تاکید کرد.

مراقبت از نیات واقفین و وقف

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم درگفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: از گذشته‌های دور، نیازهای اجتماع در وقف انجام می‌شده است که اوقاف درآن نقش بسزایی دارد. ساختن حمام‌ها، مدارس علمیه، مساجد، و...تمامی اقدامات عام المنفعه همچون ساخت پل‌ها، کتابخانه‌ها، کاروانسراها و هرچیزی که در یک زمانی به عنوان نیازهای مردم مطرح بوده است درآن قالب صورت می‌گرفته است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر می‌افزاید: به اعتقاد من درحال حاضر چون در یکی دو دهه گذشته، کوتاهی‌های فراوانی نسبت به موضوع حفظ موقوفات ومراقبت‌های خوبی از آن صورت نگرفته است واقفین تصورشان به این سمت و سو رفته است که اموالشان بعد از تحویل از آن مراقبت‌های لازم نمی‌شود.وی در ادامه خاطر نشان می‌سازد: از این رو در مقطعی تعداد واقفین کم شد و موضوع وقف نتوانست جایگاهش را مانند گذشته‌های دور در کشورما پیدا کند.

وقف و دولت

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت وقف تأکید می‌کند: همه کارهایی را که امروز ما توقع داریم دولت‌ها انجام بدهند در گذشته از طریق وقف انجام می‌شد. در حال حاضر نیاز جامعه ما را باید برگشت بدهد به همین موضوع گذشته که برای این کار اداره اوقاف باید با برنامه وارد شود و عملاً آن بخش از اطمینان از دست رفته را دوباره ایجاد کند.

قوانین روشن وقفی

وی با بیان اینکه ایجاد و اشتیاق برای وقف نیاز به برنامه ریزی دارد، اظهار می‌دارد:باید شرایط و آگاهی وقف را در جامعه اشاعه داد و از طرفی از وقف مراقبت کنیم و اموال و نیات واقفین را حفظ کنیم و قوانینی درباره ارتباط این موضوع داشته باشیم.

وقف‌های پژوهش، علمی،ورزشی

حجت الاسلام پژمانفر تصریح می‌کند: امروزه بسیاری از مسائل دانشی و پژوهش‌ها و فعالیت‌های ورزشی و علمی در حوزه‌های مختلف می‌تواند با نیات واقفین انجام شود و واقفین می‌توانند اگر توجیه شوند و سازمان اوقاف به صورت جدی وارد شود، این کار را انجام بدهد.

وقف و احساس خوب

نماینده مردم مشهد درخانه ملت می‌افزاید: به نظرمن اوقاف نقش بسیار مهمی دارد تا بتواند انگیزه و توان مردم را در وقف به جامعه باز گرداند و مردم را ازآثار و برکات آن برای خود و آیندگان مطلع سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.