بجنورد- باید نیت کرد و قدم در نمایشگاهی گذاشت که عطر و بوی قرآن را بیش از هر جای دیگر در آن می توان احساس کرد، غرفه هایی که با کلام وحی زینت یافته اند و سعادت بشر را هدف قرار داده اند.

فرصتی برای انس با قرآن

گروه استانها- قدس آنلاین- سمانه محمدزاده ثانی: دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی هفته گذشته باحضور نماینده ولی فقیه در استان و چند تن مسئولان استانی در محل خانه فرهنگ شهرداری بجنورد با ۲۰ غرفه و با ۴ هزار عنوان کتاب و محصولات فرهنگی  گشایش یافت.

این نمایشگاه  تا امروز  ۱۲ خرداد صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها ١٧ تا ٢٢ به مدت ۱۰ روز در محل خانه فرهنگ شهرداری بجنورد برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

در دسترس بودن نمایشگاه

یکی از شهروندان بجنوردی در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه می گوید: امسال مکان نمایشگاه در مرکز شهر بهتر از سال های قبل در نظر گرفته شده است و در دسترس بودن مکان نمایشگاه یکی از نقاط قوت این نمایشگاه است.

محسن یزدانی اظهار می کند: تنوع آثار قرآنی می تواند درک مفاهیم به روز قرآنی را به نسل های متفاوت منتقل کند.

وی در خصوص محصولات فرهنگی موجود در این نمایشگاه نیز می گوید: محصولات فرهنگی که در نمایشگاه وجود دارد نسبت به سال های گذشته بهتر است و می تواند مخاطب های خاص خود را جذب کند.

وی با بیان اینکه باید خانواده ها  فرزندان خود را با آموزه های قرآن بیشتر آشنا کنند می گوید: به هر میزان که به سمت فضای قرآنی در جامعه پیش برویم، آثار مثبت آن در جامعه بیشتر مشاهده می شود.

وی برگزاری ایستگاه های نقاشی را در این نمایشگاه برای کودکان بسیار خوب و آموزشی برمی شمرد و اظهار می دارد: نرم افزارهای بسیار آموزنده ای در این نمایشگاه وجود دارد.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان از دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه اظهار می کند: زمان برگزاری نمایشگاه زمان بسیار مناسبی است چرا که مردم در یک شرایط خاص معنوی قرار دارند.

مریم برزگر می گوید: با برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی فراهم می شود تا خانواده ها بتوانند زمینه ورود فرزندان خود را برای بازدید از این مکان فرهنگی فراهم کنند.

وی می افزاید: اگر جوانان در این محیط آرامش بخش حضور داشته باشند می توانند بهتر با قرآن انس بگیرند.

اطلاع رسانی ضعیف برای نمایشگاه

یکی از غرفه داران نیز در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: در حالی که امروز روز پایانی نمایشگاه است ولی متاسفانه هیچ کدام از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید نکرده اند تنها روز افتتاحیه امام جمعه بجنورد و چند نفر از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یکی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

امانی می گوید:حضور مسئولین در نمایشگاه باعث دلگرمی ما غرفه‌داران می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید مردم از این نمایشگاه آنچنان تعریفی نبوده است می افزاید: این نمایشگاه از اطلاع رسانی لازم برخوردار نبوده به غیر از چند بنر کوچک که در میادین شهر نصب شده است.

وی می گوید: متاسفانه این تعداد از شهروندان نیز که به این نمایشگاه می آیند تنها بازدید می کنند و از کنار غرفه ها می گذرند زیرا توان اقتصادی برای خرید از نمایشگاه را ندارند.

وی می گوید: در سال های گذشته بن خرید کتاب در نمایشگاه توزیع می شد و شهروندان از تخفیفات آن استفاده می کردند ولی امسال از بن نیز خبری نیست.

امانی  با بیان اینکه کتاب های ما نفیس‌ترین قرآن‌هایی است که عرضه می‌شود می گوید: متاسفانه فروش محصولات ما در این نمایشگاه بسیار پایین بوده است.

گذرگاه های فرهنگی و هنری در شهر را توسعه می دهیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی می گوید:  هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم را ترویج گفتمان قرآنی و افزایش مشارکت موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و جامعه فرهنگی و هنری است.

حسین فرخنده اظهار می کند: ارائه آثار اعجاز علمی قرآن، ارائه فعالیت های هنری، کتابت قرآن کریم، کرسی تلاوت قرآن کریم، ایستگاه نقاشی، قصه های قرآنی و ... از جمله فعالیت های جنبی این نمایشگاه است.

فرخنده می افزاید: در تلاشیم تا گذرگاه های فرهنگی و هنری در شهر را توسعه داده و فعالیت های دینی، قرآنی و فرهنگی و هنری را به میان مردم آورده و عرضه گاههای آثار فرهنگی و هنری را افزایش دهیم چرا که یکی از مشخصه های جامعه اسلامی این است که زیبایی از درو دیوار شهر ببارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.