قدس آنلاین: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گروه‌هایی که مخالفت خود را با شورای عالی اصلاح طلبان ابراز داشتند، توطئه‌هایی برای این احزاب تدارک دیدند و در داخل احزاب اختلافاتی به‌وجود آوردند.

روایت غریبانی از «توطئه» اصلاح طلبان/اختلاف شورای «عالی» و «هماهنگی»

علی محمد غریبانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مهندسان در گفتگویی با روزنامه آرمان در مورد اختلافات میان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اظهار داشت: تشکلی داریم تحت عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که بیست و چند سال سابقه و تجربه دارد و خیلی‌ها تلاش کردند که این جریان را متوقف کنند. حتی زمان آقای احمدی‌نژاد شرایطی پیش آمد که می‌خواستند کل احزاب را زیر سوال ببرند و تلاش کردند که پروانه‌ها را به بهانه‌های واهی باطل کنند، اما با اراده دوستان ما در شورای هماهنگی این اتفاق نیفتاد و تحت هر شرایطی مقاومت کردیم و خیلی هم اذیت شدیم.

غریبانی  با بیان اینکه اراده محکمی وجود دارد که اصلاحات را زمین بزند و ما تا کنون اجازه آن را نداده ایم، ادامه داد: شورای هماهنگی در تمام استان‌ها به‌وجود آمده و همه احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در استان‌ها نماینده دارند. ادعای ما بر این بود که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نقش خود را به خوبی ایفا کرده و پس از این نیز باید این راه ادامه دهد، اما متاسفانه جریانی ساخته شد تحت عنوان شورای عالی سیاست‌گذاری که بیش از ۵۰ درصد شورای هماهنگی موافق آن نبودند. به‌خصوص با این اختیاراتی که به شورای عالی داده شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: تشکل ما ۱۸ گروه بود، اما این آقایان تعداد اعضای شورای عالی را به بیش از ۴۵ رساندند. می‌گفتند تشکیلات نیروهای خط امام با آن عظمتش یک رأی داشته باشد و فردی که عضو هیچ گروهی نیست یک رأی داشته باشد که اینها بیش از ۲۵ نفر هستند.

غریبانی با اشاره به اینکه پیشنهادها و ایرادات قانونی ما به زعم خیلی‌ها خوش نیامد و نتیجه آن شرکت نکردن ما در جلسه شورای عالی بود، تصریح کرد: حدود ۹ گروه از شورای عالی سیاستگذاری فاصله گرفتند. اینجا توطئه شروع شد و گروه‌هایی که مخالفت خود را با شورای عالی به دلایل مشخص ابراز داشتند توطئه‌هایی برای این احزاب تدارک دیدند و در داخل احزاب اختلافاتی به‌وجود آوردند. حتی در حزب «کار» هم همین روال را در پیش گرفتند. گرچه من در انجمن اسلامی مهندسان مقداری مقاومت کردم، اما در پشت پرده به سراغ برخی از اعضای انجمن رفتند و آنها را به حضور در جلسات شورای عالی ترغیب کردند.

وی افزود: من نیز به‌خاطر منافع جریان اصلاحات سکوت کردم. البته نفوذ این‌ها در گروه‌ها ادامه‌دار است و می‌خواهند مدیریت را از بعضی از افراد منتقد در انجمن اسلامی مهندسان بگیرند اکنون کسانی در انجمن عضویت پیدا کرده‌اند که یک روز در این انجمن حضور نداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.