قدس آنلاین: هم‌زمان با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، لابی صهیونیست و برخی رسانه‌های گروهی وابسته به این لابی در انگلیس به بهانه مختلف فشار زیادی را علیه برگزاری این مراسم وارد می‌سازند.

افزایش بی‌سابقه فشارها علیه راهپیمایی روز قدس در لندن

راهپیمایی روز قدس هرساله در لندن از مقابل ساختمان بی. بی. سی آغاز و به سمت سفارت آمریکا به پایان می‌رسد. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی شعارنوشته‌های متعددی را به زبان‌های انگلیسی و عربی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دست دارند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته ‌شده : فلسطین را آزاد کنید، اسراییل رژیمی تروریست و نژادپرست است، محاصره غزه را پایان دهید، اسراییل را تحریم کنید، ما همه حزب‌الله هستیم.
آن‌ها همچنین شعارهایی همچون زنده‌باد فلسطین، مرگ بر اسراییل، روز قدس روز حمایت از مردم فلسطین است، به اشغال فلسطین پایان دهید سر می‌دهند. علاوه بر مسلمانان، جمع زیادی از فعالان مدنی مسیحی، طرفداران صلح و یهودیان ضد صهیونیست نیز در این راهپیمایی حضور دارند.
شرکت‌کنندگان همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان، ایران، حزب‌الله و حماس را در این راهپیمایی به اهتزاز درمی‌آورند.
این آیین اعتراضی که طی سال‌های اخیر و در پی افزایش جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین با استقبال گسترده‌ای مواجه شده، از دو سال گذشته به این‌طرف با مخالفت بی‌سابقه‌ای از سوی لابی صهیونیست در انگلیس برابر شده است.
سال گذشته صهیونیست‌ها در اقدامی سازمان‌یافته‌تر از قبل، با خوابیدن در مسیر راهپیمایی و سردادن شعارهای ضد اسلامی اقدام به اخلال در برگزاری این مراسم کرده که با برخورد پلیس لندن، راهپیمایان به کار خود ادامه دادند.
امسال هم آن‌ها دست از فشار خود برنداشته و اخیرا در نامه‌ای به وزیر کشور انگلیس، راهپیمایان روز قدس را به بهانه حمایت از حزب‌الله خواستار لغو این مراسم شده‌اند. در این نامه که فرازهایی از آن در مطبوعات انگلیس منتشر شد، ادعاشده است که برگزاری راهپیمایی روز قدس و به اهتزاز درآوردن پرچم حزب‌الله منجر به ایجاد شکاف در جامعه خواهد شد.
نویسندگان این نامه مدعی شده‌اند که این راهپیمایی به بهانه دفاع از حقوق مردم فلسطین، نه‌تنها مسالمت‌آمیز نیست بلکه سیاست‌های مقابله با افراط‌گرایی در انگلیس را زیر سؤال می‌برد. آن‌ها به‌طور آشکار خشم خود را نسبت به حزب‌الله بیان و ادعا کرده‌اند که به اهتزاز درآوردن پرچم این حزب، دشمنی و نفرت را در جامعه اشاعه می‌دهد.
در همین پیوند، شبکه رادیویی «ال. بی. سی» LBC امروز در برنامه‌ای کاملاً جهت‌دار به حمایت از صهیونیست‌های مقیم انگلیس پرداخت و مدعی شد که این اقلیت قومی با مشاهده پرچم حزب‌الله در لندن دچار وحشت می‌شوند. مجری این برنامه مدعی شد که فضای یهودستیزی در انگلیس رو به افزایش است و تداوم این امر سبب خواهد شد تا یهودیان به‌تدریج این کشور را ترک کنند. او ادامه چنین وضعیتی را مایه شرمساری برای دولت انگلیس دانست و نهایت تلاش خود را صورت داد تا راهپیمایی روز قدس را مراسمی غیرقانونی جلوه دهد.
مجری ال. بی. سی در سخنان ادعایی خود گفت: حزب‌الله یک ارگان تروریستی است و به اهتزاز درآوردن پرچم آن در لندن هیچ جایگاهی ندارد؛ این در حالی است که برگزارکنندگان راهپیمایی روز قدس رسماً شرکت‌کنندگان را دعوت می‌کنند تا پرچم حزب‌الله را به اهتزاز آورند.
وی یادآور شد: این مراسم قرار است دو هفته دیگر در لندن برگزار شود و امیدوارم که شهردار لندن اقدامی در این رابطه صورت دهد.
برآیند این تحولات نشان می‌دهد که راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن که به لطف حمایت اقشار مختلف مردم، هرسال گسترده‌تر از سال قبل برگزار می‌شود، تهدیدی آشکار برای صهیونیست‌ها به شمار می‌رود و به‌وضوح آن‌ها را به وحشت انداخته است.
سال گذشته فاش شد که 'درن آزبورن' مهاجمی که با خودرو به نمازگزاران مسجدی در شمال لندن حمله کرد، تحت تأثیر اندیشه‌های صهیونیستی و راست افراطی قصد داشته تا به راهپیمایی روز قدس حمله‌ور شود و شرکت‌کنندگان را با خودرو زیر بگیرد؛ اما با مشاهده تدابیر امنیتی از اقدام خود منصرف می‌شود و به مسجد فینزبری حمله ور می شود.
راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن از ابتدای فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط شماری از ایرانیان و مسلمانان مقیم انگلیس برگزار شد و به‌تدریج باهمت کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس سازمان‌یافته‌تر شده است.
این مراسم که نماد اعتراض آشکار به جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، در حالی هرساله برگزار می‌شود که تاکنون شمار زیادی از سیاستمداران ارشد انگلیس صرفا به دلیل مخالفت با سیاست های رژیم صهیونیستی، به جرم یهودستیزی از کار خود تعلیق و متعاقباً اخراج شده‌اند.
بنا بر اعلام برگزارکنندگان، راهپیمایی روز قدس امسال قرار است ۲۰ خرداد از مقابل سفارت عربستان در لندن آغاز و به سمت میدان ترافلگار ختم شود.
مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن یک مراسم منحصربه‌فرد است که در آن اقشار مختلفی از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در آن شرکت کنند. افراد حاضر در این مراسم از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرده و برخلاف گفتمان غرب مبنی بر تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل، از راه‌حل تشکیل یک دولت فلسطینی دفاع می‌کنند. آن‌ها خواستار برچیده شدن رژیم صهیونیستی هستند و به همین دلیل هدف صهیونیست‌ها قرارگرفته‌اند.
شجره در واکنش به اظهارات مجری شبکه رادیویی ال. بی. سی یادآور شد که قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات «درن آزبورن» عنوان کرد که او قصد داشته تا به یک راهپیمایی 'مسالمت‌آمیز و مشروع' حمله کند.
وی این حکم را نشان دهنده مشروع بودن راهپیمایی روز قدس در لندن دانست و افزود: اما صهیونیست‌ها به تلاش خود ادامه می دهند تا از طریق مظلوم‌نمایی، تنها حرکت اعتراضی و حقیقی علیه خود را ساکت کنند.
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس ابراز امیدواری کرد که با تدابیر صورت گرفته مراسم سال جاری در لندن همانند گذشته برگزار خواهد شد و صهیونیست‌ها قادر نخواهند بود تا به رویای خود مبنی بر لغو این آیین اعتراضی دست پیدا کنند.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.