قزوین_امام جمعه قزوین گفت:شب قدر فرصتی برای ارتباط و اتصال انسان با معبود و گمشده خود است.

شب  قدر فرصتی برای اتصال انسان با معبود است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی (ص) اظهار داشت: یک شب قدر در سال وجود دارد و این درست نیست که آن را قدر ندانیم چرا که در طول سال تنها یک شب به عنوان شب قدر است.

وی افزود: سه شب در ماه رمضان به عنوان شب احیا شناخته می شود زیرا لیله القدر در یکی از این سه شب است و باید شب های قدر و احیا را ارزشمند بدانیم تا گمشده خود را پیدا کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: از رسول اکرم (ص) نقل شده است که :《اگر کسی شب قدر را احیا کند، تا سال آینده عذاب از او برداشته می شود》؛ به واسطه احیا و قدر دانستن این شبها، مصیبت های غیرقابل تحمل از انسان برداشته می شود.

آیت الله عابدینی ادامه داد: در شب قدر باید با قرآن ارتباط برقرار کنیم و این کتاب الهی دل را زنده و احیا می کند.

وی با اشاره به ایام الله نیمه خردادماه اضافه کرد: امام خمینی عنوان کردند که 《نیمه خردادماه را عزای عمومی اعلام می کنم》؛ امام خود نیز در این ماه رحلت یافت.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن رحلت امام خمینی مطرح کرد: امام خمینی پیش بینی کردند که تمام کشورها به پرچم جمهوری اسلامی می پیوندند و این انقلاب توسط رهبر فرزانه در حال حاضر پیش می رود.

آیت الله عابدینی تشریح کرد: باید از روزه دختران و پسران قدردانی کنیم و مسوولان امر در برخورد با روزه خواران باید دقت نظرداشته باشند و با جدیت وارد شوند و از خداوند متعال در خصوص کشور خوب برای توجه به روزه تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: نماز جمعه باید طوری باشد که مردم به سهولت در نمازجمعه حضور داشته باشند و امیدواریم مصلی نماز جمعه در این زمینه تشکیل شود؛ از خداوند درخواست داریم که توفیق حضور نمازجمعه در طول سال را داشته باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: امام علی (ع) دارای جایگاه ارزشمندی است و این امام به خاطر توجه بیشتر به عدالت به شهادت رسید و نخواست فاصله بین طبقات ضعیف و قدرتمندان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.