قدس انلاین : فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۵ متهم اصلی باندی که دست اندر کار تیراندازی در میدان تلویزیون مشهد بودند به ۲ قتل دیگر نیز اعتراف کرده‌اند.

جزئیات تیراندازی در میدان تلویزیون

 سردار قادر کریمی در تشریح جزئیات تیراندازی در میدان تلویزیون اظهار داشت: حدود ساعت 12:00 ظهر روز بیست و دوم اردیبهشت ماه سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پراید هاچ بک با یک قبضه اسحله کلاش در میدان تلویزیون مشهد به سمت سرنشینان یک خودروی پژو 405 تیراندازی کردند. در این ماجرا 2 سرنشین خودروی پژو 405 جان خود را از دست دادند و سرنشینان پراید سفید رنگ نیز از صحنه متواری شدند.

وی افزود: با فرار مهاجمان مسلح از صحنه قتل، زنگ تلفن پلیس 110 به صدا درآمد و خودروهای گشت انتظامی و پلیس آگاهی راهی میدان تلویزیون شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه یک قبضه سلاح وینچستر در صندلی عقب خودروی مقتولان (37 و 39 ساله) کشف و مشخص شد جنایت مسلحانه با انگیزه اختلافات قبلی رخ داده است که موضوع به قاضی ویژه قتل عمد گزارش و بررسی‌های قضائی به ریشه‌های جنایی گره خورد و گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان به سرپرستی سرهنگ "غلامی ثانی" پیگیری‌های ویژه و رصدهای اطلاعاتی خودرو را آغاز کردند.

وی گفت: کارآگاهان پلیس در همان تحقیقات اولیه موفق شدند با شناسایی هویت مقتولان و با توجه به وقوع جنایت مسلحانه سال گذشته در چهارراه امامیه مشهد، عاملان اصلی قتل‌ها را شناسایی کنند.تحقیقات به شیوه فنی ادامه یافت تا اینکه سرنخ‌ها به شهرستان قوچان کشیده شد و مشخص شد برخی از عوامل لایه اول جنایت به قوچان گریخته‌اند که با اطلاعات بدست آمده دو تن از متهمان اصلی پرونده که شهاب و حمید نام دارند را دستگیر و با اعترافات آنان سرنخ‌هایی از عوامل اصلی شلیک‌ها به دست آمد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در ادامه این عملیات نفس گیر کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان موفق شدند میلاد و مهدی را نیز در حالی دستگیر کنند که یکی دیگر از عوامل اصلی مرتبط با این پرونده هم به دام افتاد.

سردار کریمی اظهار داشت: برخی از متهمان این پرونده هولناک که بین 25 تا 35 سال سن دارند، ورزشکار هستند که در چند لایه قتل طرف‌های مقابل وارد عمل شده‌اند.با اعترافات متهمان دستگیر شده مشخص شد افرادی که در لایه سوم فعالیت می‌کردند، رفت و آمد افراد را کنترل و آن‌ها را شناسایی می‌کردند و سپس افرادی دیگری نیز با تعقیب افرادی که قرار بود کشته شوند، آنان را به اعضای خطرناک و اصلی باند نشان می‌دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حالی که پنج متهم اصلی پرونده تاکنون به دو قتل در اطراف میدان تلویزیون اعتراف کرده‌اند، ماجرای قتل‌های دیگر و به ویژه جنایت مسلحانه منطقه قاسم آباد مشهد نیز فاش شده و تحقیقات تکمیلی برای دستگیری افراد دیگر مرتبط با این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.