قدس انلاین : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر تولیدکنندگان ما انتظار دارند که کالای نهایی آنها در سال حمایت از کالای ایرانی توسط مردم خریداری شود و مردم به تولیدات داخلی اعتماد کنند، بایستی به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ایرانی اعتماد و به مراکز فناوری و تولید دانش ایرانی اتکا داشته باشند.

تولیدکنندگان خراسان رضوی به  تجهیزات ایرانی اعتماد کنند
 راضیه علیرضایی امروز در بازدیدی از شرکت صنایع پخت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف ما از بازدید این واحد تولیدی این است که سایر واحدهای تولیدی را به استفاده از ماشین‌آلات تولید داخلی برای نوسازی، بازسازی و سرمایه‌گذاری تشویق کنیم.
وی عنوان کرد: اگر تولیدکنندگان ما انتظار دارند که کالای نهایی آنها در سال حمایت از کالای ایرانی توسط مردم خریداری شود و مردم به تولیدات داخلی اعتماد کنند، بایستی به ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ایرانی اعتماد کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این امر دارای چندین مزیت است؛ اشتغالی که در حوزه ماشین سازی کشور و استان ایجاد می‌شود که این اشتغال دانش بنیان محسوب می‌شود. همچنین از ظرفیت فنی و مهندسی که در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، می‌توانیم بهره‌برداری کنیم.
علیرضایی با بیان اینکه چرخه دانش صرفا با تولید در دانشگاه رخ نمی‌دهد، بیان کرد: از این رو، بایستی به فناوری تبدیل و فناوری موجب بهبود وضع تولید شود. یکی از مزیت‌های این واحد صنعتی این است که ماشین‌آلات تولیدی از نظر مصرف انرژی دستگاه‌های بهینه شده اعم از گرید مصرفی A و A+ محسوب می‌شوند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص تاثیر قیمت ارز و با اشاره به اینکه سه ماه اول سال واردات و صادرات افزایش یافته ، عنوان کرد: تقاضاهای ما در خصوص ثبت سفارشات و حواله های ارزی انجام شده است، اگر بتوانیم کالایی را در بازار بین المللی به فروش برسانیم، کالای تولیده شده تبدیل به ارز می‌شود و بازمی‌گردد که در نهایت فرصت‌های بیشتری نسبت به گذشته در داخل کشور برای ما فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: اما شاهد افزایش قیمت‌ها در برخی از موارد بودیم. حدود 50 پرونده‌ بزرگ تشکیل شده که خرید با ارز قبلی صورت گرفته و با بررسی و کنترل مدارک کالا متوجه این شدیم که کالاهای مذکور با ارز مبادله ای خریداری شده است. از این رو، بسیاری از این افزایش قیمت‌ها جایگاهی ندارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: این مشکل مربوط به شرکت‌هایی است که در تهران هستند، در واقع به عنوان واردکننده اصلی اقدام می‌کنند و افزایش قیمتی را روی فاکتور کالاهای خود می آوردند و در نهایت باعث می‌شود که برای رسیدگی به پرونده ها در استان زمان بیشتری صرف شود. 
وی اضافه کرد: این شرکتها بیشتر در زمینه آرایشی و بهداشتی  و لوازم خانگی فعالیت داشتند، این شرکتها با افزایش قیمت ارز، قیمت کالای خود را افزایش دادند و این در حالیست که این کالاها با ارز قبلی خریداری شده بود که پیگیری های لازم صورت گرفت و پرونده های آن ایجاد و به تعزیرات ارسال شد.
علیرضایی در خصوص افزایش قیمت در حوزه خدمات تولید خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بر تولید ایجاد شده، فرصت رقابت ما را کاهش می‌دهد. لذا تلاش و تقاضای ما این است که با سطح کیفیت تولید ارتقا پیدا کند، طول عمر تولیدات داخل افزایش یابد و با هرگونه افزایش قیمت غیر منطقی برخورد شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: افزایش قیمت تمام شده تولید به واسطه هزینه‌های وارده باعث کاهش رقابت ما در بازارهای بین المللی خواهد بود و افزایش هزینه غیر لازم و ضروری برای مصرف کننده است.
وی در خصوص نظارت بر  افزایش قیمت غیر مجاز تصریح کرد: این مساله بر عهده ماست و از طریق سامانه 124  بررسی و پیگیری می کنیم. همچنین از طریق پرونده هایی که تشکیل می دهیم، با این مسایل با کمک سازمان تعزیرات حکومتی برخورد می‌شود.
علیرضایی با اشاره به اینکه به طور طبیعی سالانه افزایش قیمت مانند دست مزد کارمندان و کارگران رخ می‌دهد، بیان کرد: این افزایش دست مزدها در قیمت تمام شده کالاها در حد تورم تاثیرگذار  بوده اما اینکه به طور یکباره 30 تا 40 درصد افزایش قیمت درکالایی رخ دهد، غیرعادی است. تلاش ما این است که بدون تنش در بازار که نگرانی هایی در کمبود کالا به وجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.