قدس انلاین : ائمه جمعه شهرهای مختلف خراسان رضوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبتهای پیش رو از جمله شبهای قدر، سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد بر لزوم صیانت و عمل به اندیشه های امام راحل تاکید کردند.

خطبه های نماز جمعه در شهرستانهای خراسان رضوی

امام جمعه تربت حیدریه در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: ماه مبارک رمضان و به خصوص شبهای ارزشمند قدر فرصت مغتنمی است تا نسبت به سیره و اندیشه های حضرت امیرالمومنین علی(ع) تعمق بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی افزود: ظلم ستیزی و دستگیری از حال محرومان و نیازمندان از جمله خصلتهای شاخص حضرت امیر(ع) بوده است که امروز باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.
امام جمعه سبزوار نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر بر ضرورت تبیین مبانی انقلاب و مکتب امام راحل تاکید و بیان کرد: امروز توطئه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: ترویج افکار و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی برای نسل جوان، توطئه دشمن را از بین می برد. استقلال، عزت و اقتدار کشور مرهون اندیشه های امام(ره) است.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد گفت: این قیام سند جنایت پهلوی و مخالفت ملت ایران با استعمار جهانی و سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری روحانیت بود.
امام جمعه گناباد هم با تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: امروزه مقام معظم رهبری با همان ایمان، توکل و مدیریت و قاطعیت راه امام راحل را ادامه می دهند. امام خمینی(ره) استکبار به سرکردگی آمریکا را تحقیر و ارزشهای اسلامی را در سطح کشورمان تعمیق بخشید و احیاء کرد و بستر بصیرت افزایی مسمانان و آزادیخواهان را نسبت به سیاستهای دشمنان افزایش داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب افزود: بنیانگذار فقید انقلاب بزرگترین ضربه را به استبداد و استکبار زدند و بیشترین خدمت را به اسلام و مردم کردند. در میان مبارزان با استعمار و آزادیخواهان جهان هیچکس مانند امام راحل نتوانست طلسم ترس از ابرقدرتها را بشکند و اینطور آمریکا را تحقیر و حکومت ستمشاهی وابسته به آن را سرنگون کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.