حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان و کارگزاران نظام تصریح کرد: یکی از بحث هایی که ملت ما را با تجربه کرده و امت اسلامی هم این مسأله را در حال تجربه کردن است و از طرفی رهبری هم تأکید بسیاری بر این موضوع دارند، فهم دشمنی عمیق آمریکا با اسلام، امت اسلامی و ملت ایران است.

اسطوره برتر بودن آمریکا در جهان شکست خورده است

وی گفت: نگاه به تاریخ منطقه این واقعیت را تایید می کند. بعد از جنگ جهانی دوم در دنیای اسلام چه مزدورانی به قدرت رسیدند، چگونه جهان اسلام تجزیه شد، چگونه راه برای تولد نامشروع رژیم صهیونیستی در قلب دنیای اسلام و قبله اول مسلمین مهیا گردید.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مزدوران منطقه ای آمریکا و قدرت های جهانی چگونه به قدرت رسیدند و چه جنایاتی را علیه امت اسلام داشتند. چگونه دودمان پهلوی منافع ما را تاراج کرد. همه اینها به فاتحان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که راه را برای شکاف میان کشورهای اسلامی هموار کردند.

ابوترابی فرد بیان داشت: در دهه پنجاه در راستای خلق یک ژاندارم منطقه ای قراردادی ۱۱ میلیارد دلاری بین شاه و آمریکا منعقد شد. اینها لکه ننگی در تاریخ دودمان پهلوی است. رژیم صهیونیستی پنجاه سال قبل کشورهای اسلامی اردن، سوریه، مصر و حتی لبنان را طی شش روز مورد تهاجم قرار داد.

وی گفت: آنها بیت المقدس را اشغال کردند و بعد هم آتش بس دادند، پس از آن ما سکوت دنیای اسلام را داشتیم. امروز ببینید چه اتفاقی افتاده است؟ آن رژیم به اصطلاح قلدر، برای اینکه نقشه خاورمیانه را تغییر دهد ۳۳ روز مقاومت اسلامی در لبنان را مورد تجاوز قرار داد، اما نتیجه اش به نفع امت اسلامی تمام شد.

خطیب نماز جمعه اظهارداشت: امروز آمریکا مکررا از مقاومت اسلامی و امت اسلام در حال سیلی خوردن است. با این اوصاف چگونه به دشمنی او با ملت ایران که پرچمدار این حرکت است، افزوده نشود؟

وی با بیان اینکه امروز قدرت ما بیش از هر زمانی دیگر است، گفت: قدرت دفاعی ما به معنای واقعی کلمه بازدارنده است. ما امروز با وحدت و انسجامی مثال زدنی و با موقعیتی برتر و ممتاز در جامعه جهانی با تمام توان در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستاده‌ایم و قطعاً به آرمان‌های اسلامی خود که توسط امام راحل و رهبری تدوین شده است، در کنار امت اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: آمریکای امروز علاوه بر ضعف و ناتوانی که دارد، اسطوره برتر بودن آن در جهان شکست خورده است. جنگ‌های نیابتی مزدوران آن‌ها در منطقه در سوریه، عراق، لبنان و یمن این زوال را سرعت داده است.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه امروز سیاست خارجی آمریکا در دنیا مورد تنفر قدرت های کوچک و بزرگ است، گفت: آمریکا در جهان به عنوان یک مجرم شناخته می شود. شکنجه در گوانتانامو و ابوغریب و دیگر جنایات، کارنامه سیاهی برای او درست کرده است. ما امروز شاهد زوال تدریجی آمریکا هستیم چرا که مشکلات داخلی و خارجی بسیاری را دارد

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آمریکا امروز توانایی مقابله با امت اسلام را از دست داده‌ است، گفت: شرایط امروز منطقه و ایران اسلامی بر همه روشن است و با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: توصیه دیگری که رهبر انقلاب در نشست‌های اخیر خود داشتند، نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه بود. همانطور که ایشان فرمودند، نباید اهانت، هتک حرمت و ایجاد دوقطبی بر سر برجام در جامعه صورت گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این نبایدی که ایشان گفتند به معنی تبیین مسیر حرکت امت اسلامی برای انجام وظیفه دینی و خلق قدرت در برابر دشمن است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: مهمترین رسالت امت اسلامی، نصیحت نسبت به یکدیگر است که این سفارش پیامبر اکبر (ص) است که فرمودند «در مسیر تحکیم امت اسلامی باید ناصح یکدیگر باشیم».

وی گفت: در کلامی دیگر پیامبر (ص) فرمودند که «ناصح باید قلبش لبریز از محبت کسی باشد که او را نصیحت می‌کند، یعنی با خلوص و قلبی پاک، یکدیگر را نصیحت کنند تا گرفتار خطا نشوند».

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: توصیه شده است که امت اسلامی به معنای واقعی کلمه، ناصح یکدیگر باشند که در این راستا نشست اخیر رهبرانقلاب با دانشجویان، کلاس آموزشی برای مسئولین کشور بود.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: امام علی(ع) هم فرمودند که «ای مردم از سخن حق و مشورت منطبق با عقل نسبت به من پرهیز نکنید»؛ مسئولین ما هم باید این مسیر را طی کنند، باید به نصیحت ناصح احترام بگذارند و با اخلاق دینی، راه را برای تحکیم امت اسلامی هموار کنند.

وی همچنین با توجه به سفارش قرآن در خصوص حفظ وحدت میان امت اسلامی افزود: نیروهای مسلح امروز نماد وحدت ما هستند. سپاه، ارتش و بسیج همگی در کنار هم هستند. بسیج هم نه تنها بسیج ایران که بسیج عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان همه در کنار هم ایستادند و اینگونه می شود که هر روز یک افتخار بزرگ خلق می شود.

ابوترابی فرد گفت: پیروزی های اخیر جبهه مقاومت نشان از درهم تنیده بودن نیروهای مسلح و بسیج در جبهه مقاومت است. این وحدت یک پیام روشن قرآن برای همه مسلمانان به حساب می‌آید. امروز جهان اسلام امام و پیشوای خود را شناخته و در مسیر تعیین شده از سوی امام خود محکم قدم بر می دارد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه تهران نیز با اشاره به برخی آیات قرآنی اظهارداشت: کسانی تحت انذار قرآن قرار می گیرند و در مدرسه دین حضور می یابند، از حیات عقلانی برخوردارند. کسی که از عقل تبعیت نمی‌کند فارغ از حیات انسانی است و از معارف قرآن بهره‌ای نمی برد، اما اگر در مدرسه دین حضور یافت و از رسول و ائمه تبعیت کرد به مرتبه ای بالا از حیات انسانی دست پیدا می کند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: عمل صالح در سایه انوار ایمان و معرفت ثمره‌اش حیات طیبه می‌شود. این نوع حیات از ماندگاری برخوردار است، این حیات طیبه دستاوردهای ذی قیمتی در عرصه های مختلف زندگی دارد.

خطیب جمعه موقت تهران افزود: انسان صابر در کنار حق می ماند و استوار می ایستد، لذا ای مومنینی که در مسیر مدارج دستیابی به صبر در ماه رمضان قدم بر می دارید، بدانید که به ما می‌آموزند بر گرسنگی و تشنگی صبر کنیم تا در عرصه های دیگر زندگی هم ثابت قدم و صابر باشیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: ای مردم در زندگی فردی خود انسان های صابری باشید تا به قله های موفقیت و حق دست پیدا کنید، حق را بشناسید و در کنار آن بایستید. جوانان عزیز در سایه صبر است که شخصیت شما شکل می گیرد، در سایه صبر است که یک دختر جوان به بانویی دارای شخصیت، ثبات و دارای هویت دینی و اسلامی تبدیل می شود.

وی اظهارداشت: در سایه صبر است که جوانان در عرصه علمی به اساتیدی چون شهید دکتر علی محمدی تبدیل می شوند. شهید محمدی بیش از ۵۰ مقاله ISI داشت و خود را به چهره ای نامدار در دنیای علم مطرح کرد و این نشان از صبر بر دانش و تحصیل علم است که انسان را به قله‌های علم و دانش می رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.