قدس آنلاین: همزمان با فرا رسیدن بیست و نهمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) ویژه برنامه‌های فرهنگی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در میقات الرضا

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در این خصوص گفت: با توجه به تقارن مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اولین شب قدر، برنامه‌هایی با هدف تبیین اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی معمار کبیر انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و احیای شب‌های قدر برای عموم زائران و مجاوران برگزار خواهد شد.

حمزه سپهریان عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی میقات الرضا برای گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از ۱۱ خرداد ماه آغاز می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به فضاسازی و تبلیغات محیطی با نصب اطلاعیه، بنر، پلاکارد نوشته در خصوص جایگاه حضرت امام خمینی(ره) و فرمایشات ایشان در زمینه‌های مختلف، برگزاری مسابقه کتابخوانی «صحیفه نور»، ایراد سخنرانی امام جماعت در بین الصلاتین نماز ظهر و عصر حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، قرائت ادعیه کمیل و ندبه و برگزاری کرسی‌های تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم در مساجد سطح شهر و روستاهای شهر طبس اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم مرثیه سرایی و عزاداری ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز ۱۴ خرداد بعد از نماز ظهر و عصر در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) یادآور شد: مرثیه سرایی در شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) اجرا خواهد شد.

سپهریان قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را از دیگر برنامه‌های این شب عنوان کرد و گفت: مرثیه سرایی و نوحه خوانی توسط آتش فراز و داریوش، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) انجام می‌شود که ایراد سخنرانی و آیین قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام و المسلمین زرگران، کارشناس دینی از دیگر برنامه‌های اولین شب قدر در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: مراسم احیا دومین شب قدر به همراه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد نیز در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود که قرائت ادعیه توسل و جوشن کبیر توسط حسین داریوش، جلال ابراهیمی، صادق قاضی زاده، روح ا... عبدیان، مرثیه سرایی و نوحه خوانی حسین داریوش، مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، سخنرانی و آیین قرآن به سر توسط حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی از سخنوران برجسته کشوری از جمله برنامه‌های اجرایی میقات الرضا در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان است.

سپهریان برگزاری کارگاه‌ آموزشی «امام مهربانی» در واحد ادبیات قرآنی کودکان با اجرای برنامه‌های مختلف نقاشی، برگزاری مسابقات و قصه گویی را از جمله برنامه‌های میقات الرضا عنوان کرد و ادامه داد: در طول ماه رمضان، همزمان با اقامه فریضه سیاسی عبادی نماز جمعه در شهرهای طبس، کاشمر، سبزوار، قاین، نمایشگاه کتاب با موضوع حضرت امام خمینی(ره)، قیام ۱۵ خرداد، آشنایی با شخصیت حضرت علی (ع) و ... توسط کتابخانه‌های میقات الرضا در محل برگزاری نماز جمعه هر شهر انجام می‌شود که در این نمایشگاه بالغ بر ۵۰۰ جلد کتاب و نرم افزار به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «صحیفه نور» به صورت اینترنتی در میقات الرضا افزود: منابع این مسابقه «شهر خدا؛ رمضان و رازهای روزه داری» تالیف حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) است که در قالب بروشور تنظیم شده و در کتابخانه‌های طبس، کاشمر، سبزوار، قاین، روستای محمدآباد، کارگاه‌های آموزش قرآن و نهج البلاغه و شرکت کنندگان در جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم طبس و کاشمر توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.