۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد خبر: 603576
گرانی بیداد میکند اقای استاندار

 علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی اواخر هفته قبل اظهار کرد: بخش حمل و نقل باری استان در زمان مشکلاتی که در صنف کامیونداران به وجود آمده بود، تحت تاثیر فضای ایجاد شده قرار نگرفت ،حتی در اوج مشکلات مربوط به صنف کامیون داران، روزانه بیش از چهار هزار کامیون و تریلی در جاده های استان تردد می کردند

وی بیان کرد: تاثیر اعتراض کامیون داران بر افزایش قیمتهای کالاها اجتناب ناپذیر است و همین افزایش قیمت کالاها در افزایش قیمت تمام شده تولید نیز اثر می گذارد و در نهایت خود کامیون داران در جایگاه مصرف کنندگان متضرر می شوند.

وی اظهار کرد: هر سال یک رشد منطقی متناسب با نرخ تورم در قیمت کالاها به وجود می آید که البته این رشد قیمت در سالهای اخیر به وجود نیامد و هم اینک روی هم انباشته شده و در کنار تاثیر اعتراض کامیون داران، قیمت کالا را افزایش چشمگیری داده است.با تصمیم گیری اخیر دولت، امیدواریم با بررسی با برخی عوامل تشکیل دهنده قیمتها بتوانیم آنها را در سطح بازار متعادل کنیم.

شاید بهتر بود که اقای استاندار قبل از ایراد چنین سخنانی سری با بازار میزد تا معنای تاثیر گذاشتن ونگذاشتن را بهتر درک میکرد. یک نمونه که این روزها برای خیلی از مردم مشهود است همین هندوانه محصولی که درگرمای تابستان مصرف زیادی دارد . هندوانه ای که تا قبل از اعتراض کامیونداران با قیمت میانگین 500تومان فروخته میشد ؛ قصد ندارم به قیمتهای 250 و 300 تومانی که درجاده ها و توسط فروشندگان کنار جاده ای به فروش میرفت اشاره کنم اما همین محصول اکنون با قیمت 3000تومان یعنی 6برابر بیشتر به فروش میرسد.

این تنها مساله نیست که اقای استاندار بگوید خود کامیون داران هم درجایگاه مصرف کننده متضرر میشوند خیراقای استاندار انها بعد ازافزایش قیمت کرایه ها و شرکتهایی که در به در دنبال کامیونی برای حمل بار هستند این ضرر را جبران میکنند چرا که پیشتر مجبور بودند برای دریافت بار چند روز معطل شوند اما حالا یک ساعت هم درصف نمیمانندو همین مساله درآمد ماهانه انها را بسیار بیشتر از ارقام افزایش قیمت میکند . این مردم هستند که متضرر میشوند . حتی کسبه هم برایشان فرقی ندارد گران میخرند وگران میفروشند اما کارگری که دریافتی اش تفاوتی نکرده است چه باید بکند؟

اقای استاندار چرا چشم بسته قضاوت میکنید ، یک قلم کالای اساسی نام ببرید که طی سالهای اخیر افزایش قیمت نداشته است ، گوشت که به بیش از 60هزارتومان رسیده وبا روزانه 4تن گوشت استرالیایی تا ابد هم مساله اش حل نمیشود ، لبنیات که گران شده است و گران هم خواهد ماند.این گرانی ها تنها سفره کارگران وکارمندان که دستمزدشان ثابت است را کوچکتر خواهد کرد پس چرا واقعیت را نمی بینید.

اقای استاندار سخن از تعادل دربازار میگویید اگر روش تعادل قیمت شما دربازار به مانند کاری باشد که برای گوشت کردید شک نکنید که قیمتها هرگز شکسته نخواهد شد با بگیرو ببند هم مشکل حل نخواهد شد مگر اینکه طرحی داشته باشند که دران مشکلات اقشار حقوق بگیر وکارمند هم دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.