قدس آنلاین: مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی باید پیوندی مشخص و نظام‌مند با سایر مجموعه‌های آستان قدس رضوی برقرار کند.

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه  دارد

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی در جلسه تکریم و معارفه معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تفزود همه ما مفتخر به لباس خدمت به دین، نظام و حضرت رضا علیه السلام هستیم و امیدوارم این لباس خدمت، سرمایه خدمات دنیوی و زمینه‌ساز لطف و مغفرت اخروی و همچنین بستری برای انجام وظایف در راستای آرمان‌های امام و شهدا باشد.

وی گفت: همواره در طول تاریخ دو جریان در مقوله خدمت وجود داشته است؛ یک جریان شامل کسانی می‌شود که به اهداف و بهره‌برداری‌های شخصی، منفعت طلبی و خودنمایی فکر می‌کنند و جریان دیگر فرصت خدمت را نعمت، توفیق و فرصتی برای آباد کردن دنیای مردم در سایۀ ارزش‌های اسلامی می‌بینند.

 مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی جابه‌جایی‌ها را فرصتی برای بروز توانایی‌های بیشتر و گسترده شدن زمینه خدمت برای افراد گوناگون دانست و افزود: چرخه خدمت باید بچرخد، لذا حضور طولانی مدت افراد در پست‌های مختلف موجب ایجاد جلوه‌هایی از فساد می‌شود و فکرهای بهتر و خلاقیت‌های بیشتر به رکود کشیده خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی با بیان اینکه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه و رشد دارد، تصریح کرد: بنیاد برای مراجع عظام، مؤسسات و مراکز علمی – پژوهشی و نخبگان و اندیشمندان شناخته شده و دارای آثار فاخری است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: این مرکز باید یکی از رویکردهای خود را به سمت و سوی کارآمدسازی آستان قدس رضوی به عنوان سازمانی بی‌نظیر، قدسی، مردمی و برخوردار از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی پیش ببرد.

وی افزود: مقوله پژوهش به ویژه مواردی که متکی به فرهنگ اسلامی باشد، در چنین مجموعه عظیمی جایگاهی سترگ دارد و بنیاد پژوهش‌های اسلامی باید نسبت به آستان قدس رضوی بسیار متعهدانه و با نگاه پژوهشی و علمی و مسئولیت پذیرانه ورود پیدا کند.

مرویان حسینی با تاکید بر لزوم ایجاد پیوند میان این بنیاد و موسسات، مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه مشهد و قم، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهیختگان و اندیشمندان در داخل و خارج از کشور، گفت: باید ظرفیت‌ها را قوی‌تر کرده و به اهداف پیش‌روی این مرکز نزدیک‌تر کنیم.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی افزایش ارتباطات ما با سایر مراکز است، چراکه این مهم موجب کارامدی بیشتر، ارتقای تراز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیگران در خدمت به مجموعه‌هایی می‌شود که به نفع مردم و نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

مرویان حسینی از ظرفیت علمی و راهبری پژوهشی هیئت مدیرۀ بنیاد و شورای پژوهش و نشر به عنوان سرمایه‌های ارزشمند هدایت فرایندهای پژوهشی نام برد و بر تشکیل شورای مدیران پژوهشی در بنیاد پژوهش‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شورای مدیران پژوهشی به عنوان یک مغزافزار شناخته می‌شود، گفت: باید به درستی از آن استفاده کرده و به گروه‌های پژوهشی در طراحی و پیگیری فعالیت‌های پژوهشی اهتمام دقیق‌تری ورزید.

مرویان حسینی با اشاره به اینکه در اساس‌نامه پیشنهادی بنیاد، وظایف راهبردی مهم و ممتازی برای آینده این مرکز پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در اساسنامه‌ای که به محضر تولیت آستان قدس رضوی تقدیم شده است، بنیاد پژوهش‌ها در سه قالب پژوهشکده، اندیشکده و مرکز تحقیقات میراثی و ترجمه دیده شده است که این سه قالب ریل‌گذاری آینده بنیاد در انجام ماموریت‌هایش خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا ارتباط بنیاد با مراکز دیگر در حوزه ماموریت‌های بنیاد باید توسعه یابد و تفاهم‌نامه‌های خوبی که شکل گرفته اجرایی شود.
 
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بهره مندی از ظرفیت اسناد در آستان قدس رضوی گفت: اسناد ارزشمند بی شماری از جمله اسناد اهدایی مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی اهدا شده که در دلشان مباحث علمی فراوانی نهفته است و باید به روز شود.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام جلائیان به عنوان معاون جدید پژوهشی و برنامه‌ریزی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد.

لازم به یادآوری است، وی عضویت در شورای کمیسیون پژوهش حوزه علمیه خراسان، عضو هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه و مدیریت 10 سالۀ پژوهشی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.