قدس انلاین : رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: تلاش می کنیم مشکل خبرنگاران غیر بیمه ای برای عضویت در خانه مطبوعات حل شود.

پیگیری برای عضویت خبرنگاران غیر بیمه ای در خانه مطبوعات

 سید جلال فیاضی در جمع اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی اظهارکرد: پذیرش خبرنگاران غیر بیمه ای در خانه مطبوعات به دلیل محدودیت های موجود در اساسنامه بوده و همه تلاشمان را برای حل و فصل این موضوع خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه های این تشکل صنفی در سال جاری گفت: برنامه های رفاهی، آموزشی و همچنین برگزاری جشن روز خبرنگاران از جمله اقدامات در حال پیگیری است.

در ادامه مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: تلاش می کنیم برنامه دورهمی های اعضای خانه مطبوعات را به صورت مستمر برگزار کرده تا بتوانیم از نظرات اعضا در جهت پیشبرد اهداف این تشکل استفاده کنیم.

حسینعلی آریانی با بیان این که ترجیح می دهیم برنامه های در دستور کار پس از نهایی شدن اطلاع رسانی شود تصریح کرد: برای برگزاری برنامه های رفاهی در تابستان ویژه اعضای خانه مطبوعات در شرف عقد قرارداد هستیم.

عباس محمدیان، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز با بیان این که تسهیلاتی از سوی این مجموعه برای اعضا فراهم شده است که اعضای خانه مطبوعات استان نیز می توانند از آن استفاده کنند گفت: خبرنگارانی که امسال ازدواج کنند یا صاحب فرزند شوند هدایایی از بسیج رسانه به آنان تعلق می گیرد.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور نیز در این نشست با اشاره به این که ایرادهای اساسی به برخی قسمت های اساسنامه خانه های مطبوعات استان ها وارد است گفت: این اساسنامه در خانه مطبوعات کشور در حال بررسی و اصلاح است که پس از نظرخواهی از استان ها برای تصویب در مجامع عمومی فوق العاده به شور گذاشته می شود.

مجتبی نوریان انتقادی جدی هم به خانه مطبوعات کشور کرد و افزود: متاسفانه این تشکل پس سال ها فعالیت، فاقد اساسنامه و ثبت رسمی بود و منتخبان استان ها در این زمینه کوتاهی کردند. انتظارهایی که از خانه مطبوعات کشور وجود دارد برآورده نشده و این تشکل به مراتب از خانه های مطبوعات استان ها ضعیف تر عمل کرده است.

وی تصریح کرد:خانه مطبوعات و رسانه های کشور هنوز مکان، نیرو و حتی شماره تلفنی در اختیار ندارد تا اگر مدیران خانه های مطبوعات استان ها یا دیگر اعضا بخواهند تماس یا مکاتبه ای با آن داشته باشند سرگردان نشوند.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور در خصوص وضعیت انتخابات بازرسان و برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه خانه های مطبوعات استان ها هم که باید در دهم خرداد ماه جاری برگزار می شد گفت: به عنوان مسئول کمیته استان های خانه مطبوعات و رسانه های کشور، پاسخی برای همکارانی که از استان ها تماس می گیرند ندارم که این موضوع بی برنامگی و ضعف این تشکل صنفی کشور را می رساند.

وی به اعضای خانه مطبوعات استان توصیه کرد با مطالبه گری و البته کمک به مجموعه، خواسته های صنفی خود را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.