ایلام- مراسم رونمایی از ناوگان جدید خدمات شهری شهرداری ایلام با حضور استاندار، فرماندار ایلام و جمعی از مسئولین استانی انجام شد.

رونمایی از ناوگان جدید خدمات شهری شهرداری ایلام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  شهردار ایلام  روز جمعه در آیین رونمایی از ناوگان جدید خدمات شهری شهرداری ایلام با بیان اینکه در گذشته ناوگان خدمات شهری شهرداری ایلام ناقص بود به خوبی نمی توانست با حفظ اصول بهداشتی، زباله ها را از سطح شهر جمع آوری کند، اظهارداشت: با تجهیز ناوگان خدمات شهری، اکنون زمینه جمع آوری زباله ها در یک بازه زمانی کوتاه و حمل و نقل آن فراهم شده است.

طالب صادقیان با اشاره به اینکه هدف شهرداری ایلام از نوسازی خدمات شهری، حرکت به سوی تفکیک زباله از منازل مسکونی و سپس استفاده از طلای کثیف است، افزود: این مهم نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داشته تا در مبدا زباله ها تفکیک شده و با حمل و نقل زباله ها به سایت و با احداث کارخانه بازیافت زباله، منجر به تولید کمپوست و ... خواهد شد.

شهردار ایلام با اشاره به خرید ۱۱ دستگاه ماشین آلات سنگین در حوزه خدمات شهری و ۱۰ دستگاه خودرو سبک برای پلیس ساختمان، خاطرنشان ساخت: نوسازی و تجهیز ناوگان خدمات شهری ایلام بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته که این اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری تأمین شده است.

 صادقیان به مجهز بودن ماشین آلات خدمات شهری به مخزن و عدم رهاسازی شیرابه زباله در سطح معابر اشاره کرد و بیان داشت: خودروهای جدید با دستگاه وکیوم قابلیت نظافت ۲۶۴ هزار مترمربع در هر شیفت کاری را دارد، ضمن اینکه هیچ آلودگی پس از آن باقی نمی ماند و قابلیت نظافت سطح پیاده روها را نیز دارد.

وی جمع آوری و حمل و نقل زباله از مبدأ را فاز اول خدمات شهری شهرداری ایلام عنوان و تصریح کرد: در فاز دوم، تفکیک زباله، کاهش زمان جمع آوری و حمل و نقل، مدیریت و استفاده اقتصادی از بازیافت زباله است و در فاز سوم هدف ما فرهنگ سازی برای کاهش میزان پسماند است.

شهردار ایلام با اشاره به رشد جمعیت و مهاجرت روز افزون به شهر ایلام، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری است و شهر ایلام بعنوان مرکز استان، بیشترین رشد را داشته و این موضوع تأثیر مستقیم در تولید پسماند و زباله در شهر و لزوم گسترش خدمات شهری را دارد و طبیعتا ناوگان خدمات شهری به تناسب گسترش شهر و افزایش جمعیت نیاز به تجهیزات مدرن و بیشتر دارد.

گفتنی است در حاشیه این آئین که با حضور استاندار، معاونان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد، با اهداء شاخه گل از زحمات پرسنل خدمات شهری شهرداری ایلام تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.