قدس آنلاین :نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: بهای خرید تضمینی زعفران از سوی دولت به صورت کامل به زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت نشده است.

بهای خرید تضمینی به زعفران‌کاران خراسان رضوی پرداخت نشده است

به گزارش قدس آنلاین حمید گرمابی اظهار داشت: زعفران یکی از محصولات استراتژیک خراسان رضوی است و بخش زیادی از کشاورزان خراسان رضوی به کشت این محصول می‌پردازند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ویژگی بارز زعفران این است که نیاز به منابع آبی بالایی ندارد گفت: دغدغه مهم کشاورزان زعفران این است که بهای تولیداتشان را به موقع دریافت نمی‌کنند.

گرمابی ادامه داد: یکی از مشکلات زعفران‌کاران استان این است که بهای خرید تضمینی زعفران هنوز به صورت کامل پرداخت نشده و همین مسئله سبب شده که کشاورزان و زعفران‌کاران از این نظر در تنگنا قرار بگیرند.

وی افزود: در حوزه زعفران باید کارهای زیرساختی صورت بگیرد که یکی از آنها می‌تواند در حوزه بسته بندی این محصول استراتژیک باشد و ضعف در این حوزه سبب شده تا محصول زعفران ایران از سوی اسپانیا بسته بندی شده و به نام خود آنها با بسته بندی مناسب به فروش برسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات زعفران ایران فقدان بسته بندی مناسب است تصریح کرد: همچنین باید از صادرات فله‌ای زعفران جلوگیری کرد تا از این طریق بتوانیم کشاورزان و زعفران‌کاران را در چرخه تولید نگه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.