قدس آنلاین: سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شرکت چی‌توز خطوط تولید یکی از واحدها در مشهد را به دلیل اینکه بازار مصرفی برخی از محصولاتشان در سطح کشور کمتر شده و تغییر ذایقه اتفاق افتاده، تغییر داده و چند خط تولید از صرفه اقتصادی خارج شده‌اند.

کارخانه چی‌توز در مشهد تعطیل نشده بلکه بازسازی شده است

به گزارش قدس آنلاین؛ علی رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعطیلی کارخانه چی‌توز در مشهد، اظهار داشت: شرکت چی‌توز قصد ندارد که از مشهد برود و آنچه در این خصوص بیان می‌کنند، شایعه است، من با آقای مرتضوی از روسا و مالکین اصلی شرکت در مشهد، مذاکره کرده‌ام.

وی افزود: آن‌ها واحدهای مختلفی در سطح کشور و نیز مشهد دارند، خطوط تولید یکی از واحدها در مشهد را به دلیل اینکه بازار مصرفی برخی از محصولاتشان در سطح کشور کمتر شده و تغییر ذایقه اتفاق افتاده، تغییر دادند. چند خط تولید از صرفه اقتصادی خارج شده‌اند زیرا باید بهینه‌سازی مصرف داشته باشند. آن خط‌ها را حذف کردند و تعدادی را به واحدهای دیگر و تعدادی را نیز به واحدهایی در شهرهای دیگر بردند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه شرکت چی‌توز به این دلیل که واحدهای مختلف در سطح کشور دارند، باید تغییر و تحولات این چنینی برای آن‌ها اتفاق بیفتد، عنوان کرد: آن‌ها با این هدف این کار را انجام داده و به ما تعهد دادند که در محل واحدی که ماشین‌آلات را جابه‌جا می‌کند، سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهیم. قرار شد که ظرف مدت مشخصی طرح جدید را به ما ارائه دهند و ما برای سرمایه‌گذاری کمک کنیم. زمین دیگری در شهرک چناران دارند که توافق کردیم، سرمایه‌گذاری انجام دهیم تا بتوانیم جایگزین بهتری را ایجاد کنیم.

رسولیان اضافه کرد: این مهم نیست که واحدی تعطیل شود بلکه مهم واحدهایی هستند که ایجاد می‌شوند. ممکن است واحدی از نگاه تولیدکننده، بنگاه اقتصادی و یا خطی، توجیه اقتصادی نداشته و نیازمند تغییر و تحولات باشد. امسال رقابت جدی است، دستگاه‌ها نوسازی و بازسازی خواهند کرد و تغییراتی در خطوط تولید خود انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: هدف ما این نیست که خط تولیدی که اقتصادی نیست را محکم نگه داریم. هدف ما این است که بتوانیم بازسازی‌های جدید، واحدهای جدید، واحدهای به روزتر و ماشین‌آلات بهتری را داشته باشیم که بتوانند با رقبای جدی خود رقابت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.