بجنورد- مدیر کل پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد متوفیات ارجاعی از سوی مراجع قضایی به این اداره کل ۲۳ درصد افزایش یافت گفت: ۶۱۵ جسد معاینه و علت مرگ آنان بررسی شد.

۶۱۵جسد به پزشکی قانونی خراسان شمالی ارجاع داده شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر بابک سلحشور اظهار داشت: در سال ۹۶ ، ۶۱۵ جسد به پزشکی قانونی این استان ارجاع داده شده است.

اجسادی که به پزشکی قانونی جهت تعیین علت مرگ ارجاع داده می‌شوند به صورت کلی مرگ‌های غیر طبیعی بوده‌اند.

مرگ‌های غیرطبیعی به مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، مسمومیت‌ها، حوادث ناشی از کار، خودکشی‌ها، غرق شدگی، برق‌گرفتگی، مرگ‌های افراد مجهول الهویه، مرگ‌های ناشی از قصور احتمالی کادر پزشکی است که با درخواست مقام قضایی جهت اقدامات لازم و کارشناسی توسط پزشکی قانونی انجام خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۸۴۱ مورد از پرونده های قضایی استان به منظور معاینه به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

سلحشور اظهار داشت: در سال ۹۶ آمار بخش های آزمایشگاه، متوفیات و کمیسیون های برگزار شده افزاش دارد و در بخش معاینات نیز کاهش آمار داشته ایم.

وی افزود: در سال ۹۶، سه هزار و ۴۲۷ آزمایش انجام شده است که در مقایسه با سال ۹۵، ۳۴ درصد رشد دارد، در سال ۹۵، دو هزار و ۵۶۵ آزمایش انجام شده بود.

این مسئول اظهار داشت: از کل آمار سال ۹۶ تعداد ۲هزار و ۶۰۱ مورد در بخش سم شناسی و ۸۲۶ مورد آزمایش در بخش سرولوژی انجام گرفته اند.

سلحشور افزود: تجهیز آزمایشگاه در سال گذشته به تکمیل بخش سم شناسی منجر شده است، توان این مجموعه در بررسی انواع پرونده ها باعث کاهش وابستگی آزمایشگاه استان به استان های قطب شده است.

وی گفت: با جذب متخصص پاتولوژی، بخش آسیب‌شناسی آزمایشگاه پزشکی قانونی استان نیز تکمیل می شود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۶، ۱۳۱ مورد کمیسیون‌ در این استان برگزار شده است که در مقایسه با پارسال ۲ درصد افزایش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.