قدس آنلاین: نیروهای مسلح یمن در واکنش به اقدام امارات در هدایت عملیات نظامی در غرب یمن، هشدار داد که ابوظبی از امروز دیگر امن نیست و در تیررس موشک‌های یمن قرار داد.

هشدار موشکی یمن به امارات؛ ابوظبی از امروز دیگر امن نیست

سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز شنبه در اظهاراتی هشدارآمیز خطاب به سران امارات، به آنان هشدار داد که ابوظبی در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.

امارات عضو ائتلاف سعودی علیه یمن است و علاوه بر اشغال جنوب یمن، هم‌اکنون هدایت عملیات نظامی علیه استان الحدیده در ساحل غربی یمن را بر عهده دارد.  

به گزارش وبگاه شبکه یمنی «المسیره»، شرف لقمان «سرمایه‌گذاران در دبی و ابوظبی» را دعوت کرد تا سخنان او را «جدی بگیرند» و هشدار داد که تشدید اقدامات امارات در ساحل غربی یمن اقدامات قوی‌تر و غیرمنتظره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در پی خواهد داشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «ابوظبی دیگر از امروز امن نیست و در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد»، توضیح داد که آنچه رسانه‌های ائتلاف سعودی درباره پیروزی خود در ساحل غربی یمن منتشر می‌کنند، پیروزهایی خیالی است و «ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شده‌اند بیشتر مناطقی که در روزهای گذشته اشغال شده بود، [از ائتلاف سعودی] پس بگیرند». 

ائتلاف عربستان سعودی از ۱۹ اردیبهشت گذشته، عملیاتی بزرگ برای اشغال استان ساحلی الحدیده در غرب یمن را آغاز کرد که به نظر می‌رسد تنها شریان زندگی مردم یمن از چهار سال پیش تاکنون است که عربستان با محاصره یمن، جنگی نظامی بر کل یمن تحمیل کرده است.  

به گفته شرف لقمان، نیروهای یمنی موفق شده‌اند همه مواضع اشغال شده در روزهای اخیر در غرب یمن را آزاد کنند و هم‌اکنون کار آزادسازی مناطقی مثل «حیس» و «الخوخه» در جریان است.  

سوم دسامبر ۲۰۱۷، ارتش یمن در واکنش به تجاوزهای امارات در جنوب یمن، یک فروند موشک کروز به سوی تأسیسات اتمی «برکه» در ابوظبی شلیک کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.