قدس آنلاین /صبا کریمی: گالری‌های تهران در هفته‌ای که آغاز شد میزبان نمایشگاه‌های مختلفی در مدیوم‌های نقاشی، مجسمه سازی، عکس، خوشنویسی و ... است.

نگاهی به تجربه‌های متفاوت هنرمندان در گالری‌های تهران

 به گزارش قدس آنلاین، جمعه ای که گذشت نمایشگاه‌های مختلفی در گالری های تهران افتتاح شد که نمایشگاه نقاشی «بوسه دزدانه»، «تجربه های متفاوت»، «اکولوکیشن»، «مهمانی هنر6، طراحی به مثابه زیستن» بخشی از آنهاست که این روزها میزبان هنردوستان است.

نمایشگاه نقاشی آمنه خوشرو با موضوع آزادسازی خرمشهر در نگارخانه هنر ایران برپاست. در این نمایشگاه 10 اثر با تکنیک رنگ و روغن روی بوم به نمایش درآمده است و تعدادی از آثار این مجموعه با استفاده از عکس‌های تاریخی مربوط به حماسه سوم خرداد شکل گرفته‌اند و تعداد دیگری از نقاشی‌ها برگرفته از ذهن هنرمند هستند. این نمایشگاه تا 16 خرداد در نگارخانه هنر ایران به نشانی خیابان انقلاب، قبل از پل حافظ، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، پلاک ۱۹ میزبان علاقمندان است.

نمایشگاه عکس سینا برومندی با عنوان «اکولوکیشن» نمایشگاه دیگری است که جمعه گذشته در گالری اُ افتتاح شد و تا 11 تیرماه دایر است. همچنین نمایشگاه گروهی نقاشی «طبیعت» تا 23 خردادماه در گالری گویا برگزار می‌شود.

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و عکاسی با ارائه آثاری از 22 هنرمند معاصر با عنوان «تجربه‌های متفاوت» در نگارخانه آتشزاد برگزار می شود. این نمایشگاه تا 20 خردادماه ادامه خواهد داشت. افسانه باقری، مینا باقری، مهران بیابانی، طناز پریشان‌زاده، فاطمه جمشیدیان، نگار جمشیدی‌نژاد و ... هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است. نگارخانه روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مورخ 14 تا 16 خردادماه تعطیل است.

نمایشگاه نقاشی تاها حامد با عنوان «بوسه دزدانه» تا 22 تیرماه در گالری ثالث برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١٤٨ قرار دارد.

نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «مهمانی هنر۶، طراحی به مثابه زیستن» با انتخاب امیر سقراطی درخانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. منوچهر معتبر، علی‌اکبر صادقی، فرشید ملکی، منوچهر صفرزاده، فرشید مثقالی، بهزاد شیشه‌گران، علی نصیر، کریم نصر، علی خسروی، نیلوفر قادری‌نژاد، شهرام کریمی، مهدی حسینی و ... از هنرمندان حاضر در این رویداد هنری هستند. این نمایشگاه 11 تا 22 خرداد ادامه دارد و علاقه مندان می توانند به خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی معماران با عنوان «سروده‌های روی داربست» با حضور هنرمندانی چون سیمون آیوازیان، هوشنگ مهر اردلان، کاترین اسپریدونف، عطاالله امیدوار، داوید اوشانا، مهرداد ایروانیان، بابک بهارستانی، مهدی پناهی،  ضیا جاوید، ماهان جاوید، کوروش حاجی زاده و ... تا 22 خردادماه در گالری سایه برپاست.

نمایشگاه خوشنویسی «قطعه سازی» در نگارخانه اندیشه برپاست که با همکاری موسسه فرهنگی هنری نوین برگزار شده است. نمایشگاه فوق حاصل فعالیتهای  هنر آموختگان کلاس قطعه سازی موسسه فرهنگی نوین زیر نظر استاد محمد بنی احمدی است. قطعه سازی هنر سنتی مذهبی است که در قالب کتیبه نویسی، خوشنویسی نستعلیق و غبار نویسی در نگارخانه اندیشه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه گروهی ماسک با عنوان «این من نیستم» به همت مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی تا 23 خرداد ماه در گالری 7 ثمر برپاست.

همچنین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی شیرین اتحادیه جمعه آینده 18 خرداد ماه ساعت 17 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه که به پیشنهاد و  دعوت فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود 30 اثر از آثار منتخب شیرین اتحادیه که طی سال‎های 1394 تاکنون خلق شده‎اند در معرض دید علاقمندان قرار می‎گیرد. این آثار پیشتر در داغستان، بیروت و ... به نمایش در آمده بودند، و متعلق به مجموعه‎هایی از این هنرمند با نام «مهاجرانی که خاطره سرزمینشان را با خود می‎برند» و مجموعه انتزاعی «در غیاب آدم‎ها» هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.