کرج- رییس هیئت ووشو استان البرز از ایجاد خانه ووشو این استان تا دهه فجر سال جاری خبردادو گفت: میزبانی مسابقات بین المللی جام پارس را به عنوان یکی از اهداف بزرگ هیئت استان برای سال آتی مدنظر قرار داده ایم.

میزبانی جام بین المللی پارس را می خواهیم/آغاز فعالیت خانه ووشو تا بهمن ماه

اسماعیل سایه افکن در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: سال گذشته دچار ضعف هایی در بخش سخت افزاری شدیم لذا باتوجه به پتانسیل بالای البرز در این رشته نیاز به ایجاد خانه ووشو استان به شدت احساس می شد.

وی ادامه داد: براین اساس با هماهنگی ومساعدت مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز مقرر شد یکی از سالن های سطح شهر کرج به هیئت ووشو واگذار شده و با کمک فدراسیون نسبت به تجهیز وایجاد بستر لازم برای فعالیت دو رشته ساندا وتالو در آن اقدام شود.

سایه افکن با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرینات واردوهای آماده سازی تیم های استان جهت حضور در مسابقات کشوری غالبا در سالن های خصوصی برگزار می شود گفت: قطعا با ایجاد خانه ووشو روند توسعه ووشو البرز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

این مسئول ورزشی تصریح کرد: البته با همراهی وتعامل فدراسیون ووشو امکان تمرین تیم های البرز در آکادمی ووشو فدراسیون مهیا بود و البرز از این ظرفیت برای آماده سازی تیم های خود بهره گرفته است.

اجرای طرح بومی سازی در البرز

رییس هیئت ووشو استان البرز  از اجرای طرح بومی سازی در ووشو استان خبرداد و گفت: بر اساس یک برنامه مدت دار بومی سازی ووشو البرز را به عنوان یک راهکار موثر تقویت جایگاه استان آغاز کردیم.

سایه افکن افزود: این اقدام هرچند تا حدودی منجر به افت جایگاه ما در سطح کشور شد اما کشف استعدادهای فراوانی را به دنبال داشت و شاهد درخشش چهره های نوظهور در مسابقات قهرمانی کشور و حضور برخی از آنها در اردوهای تیم ملی بودیم.

وی تصریح کرد: چهره هایی چون سعید جاوید و سجاد محمد آبادی چهره هایی هستند که این ظرفیت و توان را دارند تا طی سال های بعد در عرصه کشوری وملی بدرخشند.

رییس هیئت ووشو استان البرز از افزایش نسبی ورزشکاران این هیئت در سال گذشته خبرداد و گفت: ملاک افزایش بیمه ورزشی است و حال آنکه مکانیزم شناسایی ورزشکاران و صدور کارت بیمه ورزشی در باشگاه ها و مراکز صدور نیازمند یک سازوکار دقیق تر است تا ورزشکاران یک هیئت به اشتباه به نام دیگری ثبت نشود.

شانس ووشوکار البرزی برای کسب مدال جهانی

وی با اشاره به مدال آوری های استان گفت: در بخش بانوان سال گذشته به سکوی سوم کشور رسیدیم و در آقایان چندعنوان انفرادی کسب شده است، باتوجه به اجرای طرح های استعدادیابی و بومی سازی قطعا با افزایش تجارب ووشو کاران استان میزان مدال آوری ها و عیار آن بهتر خواهد شد.

سایه افکن به حضور البرزی ها در تیم های ملی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  دو بانوی مربی ما به نام های خدیجه زینال زاده و محبوبه کریمی در کادرفنی تیم های ملی حضور دارندضمن آنکه  خانم کیمیا شوشتری از البرز خود را مهیای مسابقات جهانی برزیل می کند و امید می رود این ووشو کار کرجی که به عنوان لژیونر در لیگ چین حضور داشته بتواند به مدال برسد.

سایه افکن ازمیزبانی جام بین المللی پارس به عنوان یکی از اهداف بزرگ این هیئت ورزشی یاد کرد و گفت: با توجه به آماده سازی سالن ۶ هزار نفری کرج در سال جاری از فدراسیون ووشو خواسته ایم میزبانی سال آتی این مسابقات معتبر را به البرز واگذار کند.

وی خاطر نشان کرد: رایزنی هایی در این خصوص انجام شده و تلاش می کنیم میزبان این جام بین المللی و تیم های معتبر خارجی در استان البرز باشیم.

متولی ووشو استان البرز در پایان با اشاره به فعالیت ۱۵ سبک از ۲۰ سبک فعال ووشو کشور در البرز گفت: توسعه بعد همگانی ووشو در مدارس و بوستان های سطح شهر و فعال شدن ووشو در شهرستان ها از دستاوردهای قابل عنوان این هیئت ورزشی در سال گذشته بوده و در ادامه با قدرت پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.