کرج- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با محوریت توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان البرز گفت: ایجاد یک سازمان صنفی می تواند از امنیت شغلی و معشیت خبرنگاران حمایت کند و مقرر شد این موضوع در دولت اتفاق بیفتد.

ایجاد سازمان صنفی خبرنگاران در دستور کار دولت / ایجاد ۲۶ سالن سینمای جدید در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اهالی رسانه البرز که درسالن جلسات استانداری البرز برگزار شد با بیان اینکه تعهداتی که وزارت فرهنگ و ارشاد به استان البرز دارد علاوه بر بودجه دولتی، ایجاد فرصت برای بخش خصوصی درحوزه توسعه سرانه فرهنگی است گفت: با کمک بخش خصوصی تا پایان سال جاری ۹ سالن سینما به شهرستان کرج اضافه خواهد شد.

وی افزود: امیدوار هستیم در ۳ سال آینده ۲۶ سالن سینما به عنوان بخشی از افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، هنری دراستان ایجاد شود.

صالحی با بیان اینکه تاسیس سالن های دیگر نمایشی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با انعقاد تفاهم‌ نامه‌ای که با استانداری البرز  وبا محوریت توسعه فضاهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای صورت گرفت مقرر شد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری دراستان البرز بربیاید.

وی به بخش دوم این تفاهمنامه اشاره کرد و گفت: خرید آثار هنرمندان، نویسندگان، ناشران، حمایت از موسسات فرهنگی و هنری قرآنی، هنرستان ها و انجمن های مختلف، حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تولید آثار قرآنی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

صالحی به بیمه ۱۲۰۰ فعال فرهنگی و ۳۰۰ فعال قرآنی و ارائه تسهیلات و وام از منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان البرز خبر داد و گفت: محور سوم از این تفاهمنامه پشتیبانی از رویدادهای استانی در جشنواره های فرهنگی مختلف از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، شعر، داستان، فیلم کوتاه و مستند و جشنواره های قرآنی است که این جشنواره ها در سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت ازایجاد نمایشگاه های مختلف دیگر در دوره سه ساله دولت تدبیرو امید اشاره کرد و گفت: ایجاد کارگاه های ادبی، رسانه، فیلم و تئاتر از دیگر برنامه هایی است که در این تفاهمنامه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان البرز پر از افتخارات ملی و جهانی او مملو از مفاخرهنری بسیاری است و بایستی شناسانده شود، افزود: در حوزه آموزش و پژوهش و حوزه های مختلف ازجمله روزنامه نگاری، سینما و ... سه کار پژوهشی در این تفاهمنامه دیده شده است.

صالحی حوزه زیر ساختی، حمایتی، رویدادی و آموزش و پژوهشی را ۴ محور اصلی این تفاهمنامه دانست و گفت: امیدواریم باهمت استاندار البرز و مدیرکل ارشاد  وبا تلاش جدی آنچه که البرز شایسته آن است و باتوجه به فرصت ها و پتانسیل های موجود محقق شود.

وی با اشاره به اینکه البرز اقلیم ایران کوچک است، گفت:با توجه به فرصتی های موجود در البرز و به دلیل وجود جغرافیای ایران کوچک و تنوع محصولات اقلیمی با زبان ها و گویش های مختلف در کنار هم ترکیب زیبایی را به وجود آورده استکه این فرصت راغنیمت بشماریم وآنچه که مردم استان البرز شایسته آن است امکانات را فراهم کنیم.

صالحی در ادامه به مسائل و موضوعات صنفی که توسط فعالان رسانه‌ای استان مطرح شد پاسخ داد، و گفت: مسائل زیادی درحوزه رسانه وجود دارد که در فرصت دیگر با بررسی بیشتر به ابعاد و مشکلات صنف رسانه خواهیم پرداخت.

وی افزود: دربحث بیمه تغییراتی انجام شده که قرار شد بیمه را کارفرما انجام دهد اما درحال حاضر نوعی نگاه تکمیلی ایجاد شده تا مشکل در این حوزه کمتر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد مشکل عمده رسانه ها را فقدان سازمان صنفی دانست و گفت: سازمان صنفی می تواند از امنیت و معشیت خبرنگاران حمایت کند که این موضوع در دولت یازدهم تا حدودی پیش رفته و درمرحله نهایی است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه این سازمان صنفی می تواند مشکلات بسیاری از خبرنگاران را حل کند، گفت: ازاستاندار البرز تقاضا دارم آن بخشی که دراختیارات مجموعه ارشاد است در جلسه ای بارسانه ها مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.